جمع آوری۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر آب از سطح شهر کرمان

جانشین معاون خدمات شهری شهردار کرمان از جمع آوری دو میلیون و ۹۵۲ هزار لیتر آب‌های سطحی حاصل از بارندگی‌های اخیر از سطح پنج منطقه شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی طهماسبی جانشین معاون خدمات شهری شهردار کرمان با اشاره به بارش‌های خوب باران از جمعه گذشته در شهر کرمان، گفت: در بارندگی‌های چند روز اخیر، دو میلیون و ۹۵۲ هزار لیتر آب از سطح پنج منطقه شهری از طریق پمپ پمپاژ و جمع آوری شده و به نقاط در نظر گرفته از جمله مجموعه جنگل قائم، پارک شهید باهنر و دریاچه ابتدای مسیر دانشگاه بلدالامین انتقال داده شده است.

او ادامه داد: برای جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی علاوه بر استفاده از تمامی امکانات شهردای‌های مناطق از جمله پمپ‌های ثابت و سیار و تانکر‌های استیجاره‌ای که به تفکیک در مناطق وجود دارد، طی هماهنگی‌های انجام شده از سوی معاون خدمات شهری شهرداری با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف، خوشبختانه نهاد‌های مختلفی از جمله سپاه، منابع طبیعی، جهاد نصر و پیمانکاران خاص تعدادی از تانکر‌ها و تجهیزات خود را در اختیار شهرداری قرار دادند .

جانشین معاون خدمات شهری شهردار کرمان افزود: علاوه بر نهاد‌های یاد شده، شرکت گاز نیز دو پمپ دیزل خود را در زمان آبگرفتگی‌های شدید و خاص در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

طهماسبی با اشاره به بارش‌های خوب باران دو هفته گذشته در شهر کرمان، گفت: در زمان یاد شده، مجموع ۱۱ میلیون و ۹۴۸ هزار لیتر آب از طریق پمپ ثابت پمپاژ شده یا با تانکر پر و تخلیه شده است.

او با بیان اینکه چند نقطه بحرانی در زمان بارندگی در شهر کرمان وجود دارد، افزود: یکی از این نقاط، چهارراه شهید باهنر بود که طی هفته‌های گذشته پمپ ثابتی درآن محدوده نصب و راه اندازی شده است که امیدواریم شاهد مشکل آبگرفتگی در آن منطقه در بارندگی‌های آتی نباشیم.

طهماسبی کوچه فرهنگ در میدان رسالت در منطقه سه شهری را یکی دیگر از این نقاط بحرانی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه به همت شهرداری منطقه سه، پمپ ثابتی در آن محدوده زده شده است.

او بلوار رضوان در منطقه دو شهری را یکی دیگر از نقاط بحرانی عنوان کرد و افزود: هم اکنون توسط شهرداری منطقه دو در این مجموعه کار اجرای لوله گذاری آغاز شده است و به زودی مشکل آبگرفتگی را مرتفع می‌کند.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرمان مجموع پمپ‌های ثابت و سیار شهرداری را ۶۸ عدد اعلام کرد و گفت: برای رفع مشکل آبگرفتی کوچه و معابر تعدادی چاه جذبی نیز حفر شده است.

او با بیان اینکه در صورت بارش مجدد باران در شهر کرمان با امکاناتی که شهرداری دارد و با کمک و همراهی ارگان‌های یاد شده، امیدواریم بتوانیم مشکل آبگرفتگی معابر را حل کنیم، ادامه داد: ولی آنچه مسلم است، شهر کرمان به حالت کاسه‌ای است و به دلیل شیب نامناسب تعدادی از کوچه‌ها و معابر، متأسفانه بعد از هر بارندگی شاهد آبگرفتگی هستیم که امیدواریم با پمپ‌های نصب شده، حفر چاه‌های جذبی کمتر از گذشته شود.

طهماسبی افزود: متأسفانه یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش میزان آب‌های سطحی موجود در معابر و کوچه‌ها می‌شود، مربوط به ناودان اکثر منازل شهر کرمان است که به ست کوچه و خیابان نصب شده است درحالیکه باید چاهی در داخل خانه حفر و آب ناودان به چاه هدایت می‌شد که رعایت نکردن موارد فوق به حجم آبگرفتگی در کوچه‌ها می‌افزاید.

انتهای پیام/ی

منبع مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار