عرق کردن به معنای سوزاندن کالری نیست

یکی از نشانه‌های بارز عرق کردن، بالا رفتن دمای بدن است، اما به معنای افزایش کالری‌سوزی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،باید بدانید که عرق کردن یک واکنش طبیعی دربدن است، اما اگر بی رویه اتفاق بیفتد دیگر طبیعی نخواهد بود. معمولا عرق کردن در زمان‌هایی که فعالیت‌های زیادی داریم اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هنگام عرق کردن کالری هم می‌سوزانند، اما سخت در اشتباه هستند.

یکی از نشانه‌های بارز عرق کردن، بالا رفتن دمای بدن است، اما به معنای افزایش کالری‌سوزی نیست. بهترین نشانه کالری‌سوزی بالا رفتن ضربان قلب و جریان‌خون است. عرق کردن برای بدن فوایدی هم به همراه دارد. فایده اصلی عرق کردن خنک و پایین نگه داشتن دما بدن است. هنگام انجام تمرینات سنگین ورزشی، عرق کردن موجب افزایش جریان خون در فرد می‌شود.  عرق کردن موجب می‌شود اکسیژن و مواد مغذی بهتر در بدن جریان یابند و سلول‌های پوستی می‌توانند از آن‌ها تغذیه کنند.

اثرات عرق کردن بر بدن

هنگام عرق کردن اگر احساس گیجی، خستگی شدید یا درد کردید حتما بدانید که این کار اصولی انجام نگرفته است وبه خود فشار زیادی وارد کرده اید. میزان عرق کردن در هر فردی متفاوت است و بسته به شرایط مختلفی دارد. عواملی همچون ژنتیک، عوامل محیطی، سن، سطح آمادگی بدنی، وزن در عرق کردن کردن بسیار تاثیر دارند.


بیشتر بخوانید:چطور از شر عرق کردن دست و پا خلاص شویم؟


در میان این عوامل وزن و سطح آمادگی بیشترین تأثیر را در میزان عرق کردن در طول یک تمرین ورزشی دارد. مثلا اگرفردی چاق باشد مجبور است انرژی بیشتری را صرف کند.  هرچه ازلحاظ سلامت جسمی در سطح بهتری قرار داشته باشید، بدن‌تان زودتر شروع به تعریق می‌کند. زیرا بدن در این حالت به‌طور مؤثرتری می‌تواند دما خود را تنظیم کند. هرچه زودتر عرق کنید، بدن سریع‌تر خنک می‌شود. این امر به فرد کمک می‌کند تا تمرینات طولانی‌تر یا سنگین‌تری را انجام بدهد.

عرق کردن بدن

بهترین روش برای کم کردن وزن عرق کردن نیست بلکه با کم خوردن و بیشتر نفس کشیدن می‌توان موجب لاغری شوید. التبه، چون بیشترین بخش چربی‌ها تبدیل به کربن دی اکسید می‌شود افراد باید به اندازه نفس بکشند و در عوض ورزش کنند تا بتوانند کربن دی اکسید را به راحتی دفع کنند. با داشتن برنامه ورزشی منظم و اصولی می‌توانید میزان کالری سوزی بدن را افزایش دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.