پیش بینی خسارت بیش از ۶هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:بارندگی شدید اخیر در استان و بر اساس برآورد‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی ۶۱۳میلیارد تومان براورد شده است.

پیش بینی خسارت بیش از ۶هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستانزورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:بارندگی شدید اخیر در استان خصوصا منطقه بلوچستان، که باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب و خاکی، دام و دامپروری، انهار سنتی و کانال‌های آبیاری، بند‌های آبخیزداری و استخر‌های پرورش ماهی وتاسیسات شیلاتی را در پی داشته باشد.

زورقی افزود:  عمده خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب وسوران، خاش بوده که بر اساس برآورد‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی ۶۱۳میلیارد تومان براورد شده است.

او تصریح کرد : گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری اعزام و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان می‌باشند.
شایان ذکر است سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع محصولات خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار