احضار سفیر ایران به وزارت‌ خارجه سوئد

سفیر کشورمان در سوئد در پی سقوط هواپیمای اوکراینی به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی، سفیر ایران در استکهلم را به وزارت خارجه این کشور احضار کرد.

آین لینده، سفیر سوئد، در پیامی در حساب توئیتری خود در روز دوشنبه نوشت: «سید رسول مهاجر، سفیر ایران در سوئد، روز دوشنبه، در پی سقوط هواپیمای اوکراینی که پس از اشتباه انسانی مورد هدف پدافند ایرانی قرار گرفته بود، به وزارت امور خارجه احضار شد. ما خواستار همکاری، سرعت و شفافیت در بررسی سقوط هستیم و خواستار این هستیم که ایران مسئولیت جبران خسارت را بر عهده بگیرد. یک تیم پشتیبانی کنسولی پیشرفته امروز به ایران سفر می‌کنند».

بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین، بلافاصله پس از عزیمت از فرودگاه امام خمینی ایران، در ۸ ژانویه سقوط کرد. شهروندان ایران، کانادا، اوکراین، افغانستان، آلمان، سوئد و انگلیس از جمله ۱۷۶ مسافر و خدمه‌ای بودند که جان خود را از دست دادند.

روز شنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اقدامی شجاعانه اعلام کرد که پدافند هوایی کشورمان به اشتباه و با فرض اینکه موشک آمریکایی در حال نزدیک شدن به مقر حساس سپاه است، آن را مورد هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار