حال خوش تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر جان دوباره گرفت و تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در تالاب فرود آمدند.

حال خوش تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیرپور مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تالاب هاعلاوه برمزایای بیشمار به عنوان مخازن بزرگی در انتهای رودخانه‌ها ومسیل‌ها همواره کمک بسزایی در کنترل جریان‌های سیلابی ومخاطرات از این دست دارند، تاجایی که سوای مصائب ومشکلاتی که از بروز سیل در منطقه بلوچستان شاهد بودیم، ورود این سیلاب به تالاب جازموریان جانی دوباره براین پیکر بی جان دمید و ۲۱/۷ میلیون متر مکعب آب از مسیر‌های رودخانه‌های دامن، بمپور، روستا، هودیان و ... وارد تالاب جازموریان شد.

او افزود:  تالاب جازموریان را که در پی خشکسالی‌های اخیر بعنوان کانون گرد و غبار جنوب شرق محسوب میشد و پوشش گیاهی و حیات وحش مطلوبی برخوردار نبود، حیات تازه داد و تالاب دوباره میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از قبیل کاکایی، اگرت و ... شد.

پورمردان ادامه داد: تالاب جازموریان، به عنوان یکی از تالاب‌های فصلی مشترک بین استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان است که با مساحت سه هزار و سیصد کیلومتر مربع در اثر فرو نشست زمین با ساختی جوان در فاصله صد و پنجاه کیلومتری غرب ایرانشهر و در شهرستان دلگان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار