معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

کمبود تکنولوژی زیبنده ایران نیست/ استقبال وزارت صمت از پروژه‌های دانش بنیان

ستاری گفت: ایران، چهارمین کشور تربیت کننده مهندس در دنیا محسوب می‌شود و کمبود تکنولوژی شایسته و زیبنده کشور ما نیست.

کمبود تکنولوژی زیبنده ایران نیست/ استقبال وزارت صمت از پروژه‌های دانش بنیانسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم بهره برداری از شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید در ماهشهر در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تکنولوژی قابلیت خرید ندارد، بلکه باید آن را مثل دروسی که در دوران تحصیل آموزش می‌بینیم، فرا بگیریم.

او افزود: باتوجه به اینکه کشور ایران، چهارمین کشور تربیت کننده مهندس در دنیا محسوب می‌شود، کمبود تکنولوژی شایسته و زیبنده کشور ما نیست.

ستاری در تشریح تفاوت بین پروژه‌های دانش بنیان و با سایر پروژه‌ها اظهار داشت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت از پروژه‌های دانش بنیان و افرادی که تمایل به راه اندازی و احداث کارخانه دارند، استقبال می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که نگاهی جدید و ویژه به پروژه‌های دانش بنیان داشته باشیم، شاهد توسعه و پیشرفت این پروژه‌ها خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: مهم نیست چه منابعی در دسترس داریم، مهم این است که با فناوری، دانش و تکنولوژی بتوانیم شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

دانش فنی صنایع پتروشیمی تخت جمشید بومی است

پرویز حمیدی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید گفت: در فاز دوم این شرکت، ۴ طرح شامل؛ واحد پلی متادین رابر با ظرفیت ۵۵ هزار تن، لاتکس ۲۰ هزار تن، اس تی پی ۵ هزار تن و گرید خاص پلیمری ۱۸ هزار تن به بهره برداری رسید و در مجموع ظرفیت تولیدی این شرکت به ۱۳۱ هزار تن می‌رسد.

او افزود: از مشخصه‌های بارز این طرح این است که دانش فنی ۱۰۰ درصد بومی بوده و کار مهندسی و اجرای طرح آن نیز به دست کارشناسان داخلی انجام شده است، ضمن اینکه بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات ساخت داخل هستند.

به گفته حمیدی، با تولید محصولات متنوع در شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید، بخش عمده‌ای از صنایع داخلی تامین می‌شود و بخش مازاد آن به خارج از کشور صادر خواهد شد که ارزآوری آن معادل بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برآورده شده است.

طرح تخت جمشید، طرحی اشتغالزا

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر درخصوص اشتغالزایی شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید گفت: اشتغالزایی در فاز اول بهره برداری از این شرکت، حدود ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲ هزار نفر بصورت غیرمستقیم بوده، ضمن اینکه در فاز دوم حدود ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.