آبکاریان: برخی مشکلات در غرب آسیا، مانع از میزبانی در این منطقه می‌شود

عضو کمیته فنی فیبا آسیا گفت: برخی از کشور‌های غرب آسیا با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند میزبانی داشته باشند.

ورژ آبکاریان رئیس سابق کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال و عضو کمیته فنی فیبا آسیا در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این کمیته و نحوه عضویتش در آن عنوان داشت: فیبا ساختار‌ مخصوص به خود را دارد، به طور مثال آن‌ها در هر قاره شعبه هایی دارند که هر کدام از آن‌ها دارای کمیته‌های خاص خود هستند و کار‌های خودشان را انجام می‌دهند.

او افزود: در حال حاضر کمیته فنی آسیا که من به عضویتش در آمدم ۷ عضو دارد که این نفرات از کشور‌های کویت، لبنان، ایران، هند، تایلند،   ژاپن و برونئی هستند. آن‌ها ابتدا از هر کشور خواستند تا رزومه افراد مورد نظرشان را برای آن‌ها ارسال کند. از آنجایی که بنده در ۱۲ رویداد بین‌المللی حضور داشتم، با رزومه بنده موافقت شد تا بتوانم در جمع این هفت نفر حضور داشته باشم، قرار است نخستین جلسه این کمیته هم  ۲۲ اسفند به میزبانی هند برگزار شود و بنده هم در این جلسه حضور خواهم داشت.

آبکاریان: برخی مشکلات در غرب آسیا مانع برگزاری مسابقات است/ بیشتر شدن مسابقات مجبورمان کرد در داوران هم جوانگرایی کنیم

برخی از کشور‌های غرب آسیا با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند میزبانی کنند

رئیس سابق کمیته مسابقات در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بسکتبال در غرب آسیا نیاز به توجه بیشتری دارد، اما چرا برخی از برنامه‌های فیبا در این منطقه جغرافیایی اجرایی نمی‌شود گفت:  برخی از کشور‌های غرب آسیا با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند میزبانی داشته باشند، بیشتر کشور‌هایی که در این منطقه حضور دارند با مشکلات خاصی روبرو هستند، کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و اردن از جمله این کشور‌ها هستند.

او افزود: برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات وجود دارد و همواره آن برنامه مشخص بوده است، اما برخی مسائل و مشکلات از پیش تعیین نشده باعث شد تا همه این برنامه‌ها اجرایی نشوند، خوشبختانه کشور ما هم شرایط خوبی دارد و ما می‌بینیم که با وجود وسعت بسیار زیادی که داریم مشکلی برای برگزاری رقابت‌های مختلف نداریم و حتی هر هفته و در ۲ روز مسابقات لیگ را در اقصی نقاط کشور پیگیری می‌کنیم.

آبکاریان: برخی مشکلات در غرب آسیا مانع برگزاری مسابقات است/ بیشتر شدن مسابقات مجبورمان کرد در داوران هم جوانگرایی کنیم

برای قضاوت‌ها مجبور شدیم دست به جوان گرایی بزنیم

وررژ آبکاریان عضو کمیته فنی فیبا در پایان و در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن مسابقات پلی آف لیگ برتر بسکتبال و مشکلات موجود در داوری باید چه کرد عنوان داشت: به هر صورت ما در سال‌های گذشته مسابقات لیگ مان را با تعداد تیم‌های کمتری برگزار می‌کردیم،   شاید تنها چهار بازی داشتیم، اما امسال با تعداد ۱۴ تیم این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم و در نتیجه هفت بازی در پیش داریم، اما برای این ۷ بازی، هر هفته روز‌های دوشنبه و پنجشنبه، در هر روز به ۲۱ داور خوب احتیاج داریم. به همین دلیل مجبور شدیم داوران جوان تری را که در دسته‌های پایین‌تر حضور داشتند به رقابت‌های لیگ بیاوریم و کار قضاوت را به آن‌ها بسپاریم.

او ادامه داد: همچنین مشکل کار برخی از داوران در میانه‌های هفته و ساعات برگزاری مسابقات لیگ باعث شد تا شاید آنطور که باید نتوان از حضور همه آن‌ها در مسابقات استفاده کنیم. به هر صورت همانطور که تیم ملی در دوره‌های مختلف از بازیکنان جوان بهره می‌برد تا روند جوانگرایی ادامه پیدا کند، ما هم در بخش داوری دست به چنین کاری زدیم و با تزریق داوران جوان تر به رقابت‌هایمان، زمینه سازی مناسب را برای این بخش بسکتبال داشتیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار