علی نژاد: شان وزارت ورزش بیشتر از آن است که در نقل و انتقالات میان باشگاه‌ها دخالت کند / علیزاده صداقت نداشت

معاون وزیر ورزش گفت: کیمیا علیزاده می‌تواند هر تصمیمی برای زندگی شخصی اش بگیرد، اما او نباید به دروغ متوسل می‌شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص صعود تیم ملی والیبال به المپیک توکیو اظهار داشت: صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به مردم ایران، مریبان، بازیکنان و همچنین فدراسیون والیبال تبریک می‌گویم. با صعود به یاد ماندنی تیم ملی والیبال شاهد اتفاق تاریخی بودیم و پس از ۴۴ سال کاروان ورزشی ایران با ۲ رشته تیمی در المپیک حضور خواهد داشت. پیش از این و در المپیک ۱۹۷۶، ۲ رشته تیمی ما جواز حضور در المپیک را کسب کرده بودند و اکنون پس از ۴۴ سال با صعود تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال به المپیک توکیو، ۲ رشته تیمی ما در المپیک به رقابت می‌پردازند.   المپیکی شدن والیبال برای دومین بار پیاپی اتفاق خوبی است و نشان دهنده برنامه ریزی درست و منسجم این فدراسیون است. در این ۶، ۷ ماه باقی مانده تا المپیک، آماده سازی تیم ملی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا در المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: داورزنی: کولاکوویچ تا المپیک می‌ماند/ ۲ تیم ملی والیبال تشکیل می‌دهیم


انتخاب سرمربی بستگی به شرایط فدراسیون‌ها دارد

علی نژاد در واکنش به شایعه جدایی کولاکوویچ از تیم ملی والیبال گفت: انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی، از اختیارات فدراسیون‌ها است و  وزارت ورزش دخالتی در این انتخاب ندارد.   انتخاب سرمربی بستگی به شرایط فدراسیون‌ها دارد.  

شان وزارت ورزش بیشتر از آن است که در نقل و انتقالات میان باشگاه‌ها دخالت کند

سرپرست معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌های مالک باشگاه شهرخودرو مبنی بر فشار آوردن به این باشگاه برای انتقال یحیی گل محمدی به تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در این باره هیچ اطلاعی ندارم و برای این موضوع هیچ صحبتی با انصاری فرد، حمیداوی و هیچ کس دیگری نداشتم. من شک دارم که چنین اتفاقی افتاده باشد، اما اگر کسی چنین ادعایی دارد، امیدوارم که اسناد و مدارکش را هم ارائه کند. من اطلاعی ندارم و نباید در این باره اظهار نظری کنم. قاعده این است که وزارت ورزش وارد بحث‌های این چنینی نشود، زیرا شان وزارت ورزش بیش از آن است که بخواهد در نقل و انتقالات میان باشگاه ها، دخل و تصرفی داشته باشد. احتمالا انتقالی که انجام شده، با توافقی ۳ جانبه میان باشگاه پرسپولیس، شهرخودرو و گل محمدی بوده است. باید بررسی بیشتری بکنیم و ببینیم که اصل ماجرا چه بوده است.


بیشتر بخوانید: حمیداوی: برای جدایی گل‌محمدی از شهرخودرو به ما فشار آوردند


به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفتند، در وهله اول ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود

او در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش چه پاداشی برای اعضای تیم ملی والیبال به خاطر کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته گفت: ما در ستاد بازی‌های المپیک یک تصمیم کلی گرفتیم و آن هم پرداخت ماهانه ۵ میلیون تومان به ورزشکارانی است که سهمیه المپیک گرفتند. این مبلغ به مدت یک سال به حساب ورزشکاران دارای سهمیه المپیک پرداخت می‌شود. البته آن‌ها در مرحله اول، ۳۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد و ۳۰ میلیون تومان به ورزشکارانی پرداخت می‌شود که راهی المپیک خواهند شد، زیرا ممکن است تغییراتی پیش بیاید، اما کسانی که سهمیه گرفتند، ۳۰ میلیون دریافت خواهند کرد.  

تیم ملی فوتبال امید هنوز شانس صعود دارد

علی نژاد در خصوص شانس تیم ملی امید برای صعود به المپیک  گفت: تیم ملی امید تاکنون ۲ بازی انجام داده و هنوز بازی با چین مانده است. فعلا زود است در این باره صحبت کنیم و ما هنوز به صعود این تیم امیدوار هستیم. ورزش قابل پیشبینی نیست و نباید درباره درصد صعود به المپیک صحبت کنیم، زیرا ممکن است در روز آخر این مسابقات اتفاقات غیرمنتظره‌ ای رقم بخورد؛ بنابراین باید کمی صبر کنیم تا ببینیم چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود و پس از آن صحبت کنیم.


بیشتر بخوانید: تنها راه صعود تیم ملی فوتبال امید ایران به المپیک توکیو


وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی دخالت نمی‌کند

سرپرست معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره آینده نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: انتخاب سرمربی به فدراسیون ارتباط دارد. سیاست کلی ما بر این است که از توان داخلی استفاده کنیم، اما فدراسیون‌ها می‌توانند برحسب شرایط و نیاز‌ها و امکاناتی که دارند،   تصمیم دیگری بگیرند. بدیهی است که انتخاب سرمربی آینده تیم ملی هم از این قاعده مستثنی نیست و وزارت ورزش در آن دخالتی نخواهد کرد.

در طول ۱۳ سال ریاست در فدراسیون ووشو، چیزی به من تحمیل نشد

او در واکنش به این که گفته می‌شود بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید با وزارت ورزش مشورت داشته است گفت: هر کسی این مسائل را مطرح کرده، دیدگاه خودش را داشته است. قاعده این است که هر کسی رئیس فدراسیون است، خودش سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. من یادم نمی‌آید در طول ۱۳ سال ریاستم بر فدراسیون ووشو، کسی جز خودم برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته باشد.  

در بیانیه علیزاده صداقت نداشتن به چشم میخورد

او درباره مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: خادم الشریعه گفت قصد مهاجرت ندارد و در پُستی که منتشر کرده بود از اختلافش با فدراسیون شطرنج  صحبت کرده بود و این به معنی مهاجرت او نیست. علیزاده هم یک بیانیه منتشر کرد که البته ما فکر می‌کنیم آن بیانیه از جانب خودش نیست و آن را برایش نوشتند. باعث تاسف است کسی که تمام زندگی اش را مدیون مردم ایران است، در این نظام و در این شرایط رشد کرده و حمایت شده، چنین رفتاری کند. از علیزاده حمایت‌های بی نظیری شد و او توانست برنز المپیک را کسب کند. پس از آن آسیب‌ها و بیماری‌های متعدد گریبان گیر او شد و مسئولان مربوطه، به علیزاده مانند فرزند خودشان رسیدگی کردند، اما علیزاده با انتشار بیانیه‌ای بسیاری از ارزش‌های ما را زیر سوال می‌برد و در این بیانیه، عدم صداقت به وضوح به چشم می‌خورد.


بیشتر بخوانید: پولادگر: ایرانیان قدرشناس‌ترین مردم دنیا هستند/ علیزاده همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان بوده است


علیزاده می‌تواند هر تصمیمی برای زندگی شخصی اش بگیرد، اما نباید به دروغ متوسل می‌شد

او ادامه داد: اگر واقعا شرایط تا این اندازه بد است، او چگونه توانست در این شرایط تا این اندازه موفق باشد و زندگی اش تغییر کند. نمی‌خواهم حمایت‌های مالی و معنوی که از ایشان شد را بازگو کنم. هر کسی می‌تواند برای زندگی شخصی خودش تصمیم بگیرد، اما این که علیزاده برای این که زودتر کارش درست شود، صداقت را زیر پا می‌گذارد و به ملت و فضایی که باعث رشد او شدند پشت می‌کند، کم لطفی و بی انصافی است. اگر فضا بد بود، او چگونه توانست تا این اندازه پیشرفت بکند؟ خوب است که ورزشکاران ما در وهله اول پهلوانی را یاد بگیرند و بعد به قهرمانی برسند. ورزشکار زمانی ملی است که متعلق به ایران و زیر پرچم ایران باشد. جز تاسف نمی‌توانم اظهار نظر دیگری داشته باشم. برای هر ایرانی افتخار است که بتواند زیر پرچم ایران و برای کشور خودش بازی کند و به قهرمانی برسد.   این که علیزاده  خواسته زندگی جدید انتخاب کند، هیچ اشکالی ندارد، اما او حق نداشت به دروغ متوسل شود. حداقل درباره علیزاده میتوانم به جرات بگویم، کسانی که در قبال او مسئولیت داشتند، خیلی بیشتر از وظایفشان به او کمک کردند. وزارت ورزش، استانداری البرز، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو و مردم همیشه نسبت به او محبت داشتند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۸
شما درست.........................حله آخر صداقت