رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ به سنا

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه درباره قطعنامه پیشبرد امور استیضاح و ارسال مفاد آن به مجلس سنا رای‌گیری خواهد کرد.

پلوسی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای‌گیری درباره قطعنامه پیشبرد روند استیضاح و ارسال بند‌های آن به سنا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) برگزار خواهد شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که روز چهارشنبه رای‌گیری برای نامگذاری مدیران دادگاه استیضاح ترامپ در سنا و ارسال بند‌های استیضاح برگزار می‌شود.

رویترز در این باره نوشت: احتمالا این مدیران از اعضای کمیته دموکرات خواهند بود که نقش اصلی را در روند تحقیقات درباره استیضاح  ایفا کردند.

نقش این افراد پیشبرد پرونده دموکرات‌ها در دادگاه سنا برای برکناری ترامپ از قدرت است.


بیشتر بخوانید:


انتظار می‌رود طی روز‌های آینده این دادگاه در سنای آمریکا برگزار شود و ترامپ نیز گروهی را برای دفاع از خود در این جلسه تعیین می‌کند.

پس از آنکه بند‌های استیضاح ترامپ با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بند‌ها در ماه ژانویه در سنا بررسی شوند.

ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست. رئیس جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان تعقیب توهمات و با هدف برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.

امروز سه‌شنبه  سناتور جان کورنین از آغاز احتمالی روند بررسی استیضاح ترامپ در سنا در تاریخ ۲۱ ژانویه خبر داد.

سناتور جان کورنین گفت انتظار دارد مباحث آغازین برای استیضاح ترامپ، سه‌شنبه آینده آغاز شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا سه‌شنبه ۲۱ ژانویه، تاریخ احتمالی آغاز (این فرآیند) است، به خبرنگاران گفت: «این طور به نظر می‌رسد.» زمانی که از کورنین پرسیده شد آیا درباره مباحثات آغازین صحبت می‌کند، وی گفت: «از سه شنبه، حقیقتا تمام توجه خود را به این موضوع اختصاص خواهیم داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار