بایدن: ترامپ در توجیه علت ترور سردار سلیمانی دروغ می‌گوید

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور درباره علت ترور فرمانده ایرانی کاملا دروغ گفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور شب گذشته در یک سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به دروغگویی درباره توجیه ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران متهم کرد.

بایدن شب گذشته ضمن سخنرانی در همایش دموکرات‌ها در شهر دموین ایالت آیووا ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ و محکوم کردن اقدام او در به شهادت رساندن فرمانده ایرانی اعلام کرد ترامپ، آمریکا را در موقعیتی قرار داده است که باید نیرو‌های آمریکایی در عراق را بجای مقابله با تهدیدات داعش، از این کشور خارج کند.

او گفت: صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم او درباره علت حمله و ترور [سردار سلیمانی] به خاطر تهدید سفارتخانه‌های ما، کاملا دروغ گفته است. ترامپ و مقامات ارشد دولت، توجیه خود را در مورد ترور سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیرو‌های سپاه قدس ایران تغییر داده اند. آن‌ها گفته اند حمله و ترور سردار سلیمانی برای جلوگیری از حمله قریب الوقوع بوده است، اما نتوانسته اند هیچ مدرک و توضیحی در مورد ماهیت تهدید ارائه دهند. قانون گذاران همچنین از اظهارات مقامات دولت در مورد حمله ابراز ناامیدی کرده اند.

ترامپ شب گذشته ضمن سخنرانی در میلواکی ایالت ویسکانسین بار دیگر از صدور دستور به ارتش تروریست آمریکا برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون فرمانده نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) دفاع کرده و در توجیه آن مدعی شد سردار سلیمانی قصد انجام حملاتی علیه نیرو‌های آمریکایی داشته است.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های مردمی عراق را به شهادت رساند.رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او این عملیات انجام شد.

دولت آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

روز یکشنبه ۱۵ دی ماه پارلمان عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از فرماندهان الحشد الشعبی در بغداد، طرح اخراج نیرو‌های خارجی را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی
۱۰:۰۶ ۲۵ دی ۱۳۹۸
ترامپ راست میگه این بیچاره ولی کسی حرفشو باور نمیکنه یعنی اونجا اینقد دروغ میگن دیگه کسی حرف کسی رو باور نمیکنه ، سردار سلیمانی به منافع آمریکا حمله کرده و اونهارو نابود کرده ، داعش دست پرورده آمریکا ست و منافع آمریکاست و براش هزینه کرده سردار داعش و نابود کرد یعنی منافعشونو نابود کرده ، طفلک راست میگه ترامپ
آخرین اخبار