شش نفر از کشاورزان کرمانشاه نمونه کشوری معرفی شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کفت : شش نفر از کشاورزان استان در مراسمی که با حضور رییس جمهور برگزار شد، به عنوان تولیدکننده نمونه کشوری معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در همایش تجلیل از تولیدکننده‌های نمونه ملی در بخش کشاورزی که روز گذشته (۲۴ دی) و با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، شش تن از تولیدکنندگان استان کرمانشاه به عنوان کشاورز نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.

او با اشاره به آغاز فعالیت ستاد شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر از شروع سال زراعی ۹۸-۹۷ گفت : در این راستا ستاد‌های شهرستانی، استانی و مرکزی به شناسایی و ثبت‌نام داوطلبان تولیدات برتر در سطوح و رشته‌های مختلف اقدام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر توجه به شاخص‌های کیفی را در کنار شاخص‌های کمی در انتخاب کشاورزان نمونه مورد توجه قرار داده، افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۰ بیشتر معیار‌ها بر محور میزان تولیدات بود، اما از آن سال به بعد به دلیل تغییر الگو‌های بارش و مواجه شدن با خشکسالی، میزان بهره‌وری آب، تولید محصولات مقاوم در برابر خشکی و تغییر الگوی کشت به عنوان شاخص‌های مهم در انتخاب تولیدکنندگان نمونه کشاورزی محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار