هشدار جدی اداره کل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد در خصوص بخاری های گاز سوز

اداره کل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد در خصوص استفاده از بخاری های گاز سوز هشدار جدی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم رعایت مسایل ایمنی در استفاده از وسایل گازی، عنوان کرد: براساس گزارش‌های واصله استفاده نامناسب از وسایل گازسوز به‌ویژه بخاری‌های گازی خطرات جبران ناپذیری برای شهروندان به‌وجود آورده است.

بهمن رحمتی گفت: نصب نامناسب بخاری‌های گازی و استفاده از مسیر‌های طولانی افقی دودکش و استفاده از زانو‌های اضافی و عدم کنترل مسیر خروج گاز‌های منواکسید کربن و در برخی موارد معیوب بودن وسایل گازسوز باعث خطرات جبران ناپذیری می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این خطرات جلوگیری کرد.

او به مردم توصیه کرد: قبل از استفاده از وسایل گازسوز دارای نشان استاندارد از وجود و سالم بودن تجهیزات ایمنی در بخاری‌های گازی از جمله ترموکوپل، سنسور حرارتی حساس به اکسیژن ods و گاونر (وسیله تنظیم فشارگاز) اطمینان حاصل و در صورت وجود مشکل به تعمیرکار مجاز مراجعه کنند.

رحمتی بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دود کش در اتاق‌های خواب، حمام‌ها، زیرزمین‌ها و فضا‌های بسته تاکید کرد و افزود: استفاده از این بخاری‌ها به شرطی که دارای نشان استاندارد و آدرس دقیق سازنده باشند صرفا در فضا‌هایی که راهی به فضای آزاد دارند مانند سالن‌های بزرگ و یا مغازه‌هایی که معمولا در آن‌ها باز باشد، مجاز است.

او بیان کرد: به هیچ عنوان نباید وسیله گازسوز به‌ویژه بخاری را حتی برای چند لحظه بدون دودکش روشن کرد و در صورت رعایت شرایط استاندارد، شعله بخاری بایستی به رنگ آبی بسوزد و برای اطمینان از باز بودن مسیر دودکش می‌توان با لمس مسیر دود کش و احساس گرم بودن آن از باز بودن مسیر یقین حاصل کرد و در غیر این صورت باید فورا بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

رحمتی اضافه کرد: اگر قرار است یک بخاری برای اولین‌بار روشن شود توجه شود حداقل چند ساعت قبل از خواب از درست سوختن شعله آن و انتقال گاز‌های منو اکسیدکربن به بیرون از فضای اتاق خواب اطمینان حاصل شود و از خوابیدن فوری در چنین فضا‌هایی خودداری شود.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، از مردم خواست در صورت مشاهده تولید و یا عرضه وسایل گازسوز بدون نشان استاندارد و یا آدرس سازنده مراتب را از طریق شماره تلفن رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.