صنایع دستی اردبیل ظرفیت ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد.

صنایع دستی اردبیل ظرفیت ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی را داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارداشت: در ۹ ماه امسال ۵۰۰ مورد اشتغال از محل مجوز‌های مشاغل خانگی و تسهیلات اعطایی در بخش صنایع دستی استان ایجاد شد.

او با اشاره به آموزش سالانه بیش از یک‌هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی افزود: بیشتر هنرجویان پس از اتمام آموزش قادر به کارآفرینی و تولید صنایع دستی هستند و به همین دلیل دوره‌های آموزشی رو به افزایش است.

فلاحی همچنین به شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی کم هزینه و پربازده است و با توجه به نیاز مبرم استان به اشتغال زایی برای جوانان تمامی طرح‌های اعطایی مورد حمایت است.

او خاطر نشان کرد: مشاغل صنایع دستی به سادگی با کمترین امکانات در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد می‌شود و انتظار می‌رود تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی این حوزه پیش‌بینی شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالا‌ها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار