شورای گفت وگوی دولت ایجاد نمایندگی تام الاختیار بانک مرکزی در قم را تصویب کرد

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، ایجاد نمایندگی تام الاختیار بانک مرکزی، امهال بازپرداخت ارز واردکنندگان ماشین آلات تولید، تسهیل در صدور و ضمانت نامه‌های بانکی را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، ایجاد نمایندگی تام الاختیار بانک مرکزی، امهال بازپرداخت ارز واردکنندگان ماشین آلات تولید، تسهیل در صدور و ضمانت نامه‌های بانکی را تصویب کرد.

در سی و یکمین جلسه این شورا که به ریاست استاندار برگزار شد ایجاد نمایندگی تام الاختیار بانک مرکزی برای تسریع در حل مشکلات فعالان اقتصادی تصویب و مقرر شد این موضوع از طریق استانداری پیگیری شود.

رعایت وحدت رویه در بانک‌ها در اجرای قانون بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام گیرندگان خسارت دیده اند، حوادث غیرمترقبه سال‌های گذشته موضوع بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و بهره مندی تولیدکنندگان خوش حسابی که بدهی خود را پرداخت یا تقسیط کرده اند از این بخشودگی هم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بازپرداخت ارز دولتی دریافتی تولیدکنندگانی که با آن ماشین آلات تولید وارد کرده اند با همان نرخ دریافت یا امهال زمان بازپرداخت آن از دیگر مصوبات پیشنهادی این شورا برای پیگیری از طریق شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین پیشنهاد معافیت از دریافت گواهی تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای تمدید ضمانت نامه‌های بانکی را هم تصویب کرد.

افزایش مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگانی که کالای خود را مدت دار می‌فروشند هم دیگر مصوب این جلسه بود.

کاهش زمان و حذف اجباری بودن قطع برق چاه‌های آب کشاورزی در ساعات اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال هم مصوبه دیگر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین مصوب کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از واحد‌های آلاینده محیط زیست، در صندوقی ویژه واریز و برای اصلاح زیرساخت‌های مدیریت پسماند‌ها و آلاینده‌های شهرک‌های صنعتی هزینه شود.

این شورا همچنین با تشکیل ستاد حمایت از شهرک‌های صنعتی خصوصی موافقت کرد.

در این جلسه همچنین اعلام شد پنجمین نمایشگاه تخصصی کفش، چرم و صنایع وابسته اول تا چهارم بهمن با شرکت یکصد و بیست و سه شرکت از قم، تهران، خراسان رضوی، همدان، البرز وقزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار