در نشست‌ خبری مطرح شد؛

مشهد‌؛ میزبان سی‌ و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

آغاز نشست‌ خبری سی‌ و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآنیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست‌ خبری سی‌ و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآنی و اخبار مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور امروز در ساختمان این مجموعه برگزار شد.

در ابتدا مهدی قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی مشهد‌ مقدس، ۲۲ فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود. اقدامات‌ اولیه برگزاری این مسابقات، از حدود دو هفته گذشته آغاز شده و از اول اسفند ماه سال جاری برنامه ریزی و ارتباط با مخاطب با هدف آشنایی با نحوه برگزاری مسابقات انجام می‌شود.

وی درباره اهداف اصلی برگزاری این مسابقات اظهار کرد: در این دوره از مسابقات سه اصل مهم مورد توجه مرکز امور قرآنی کشور است؛ اول تقویت مسابقات استانی و شهرستان ها. دوم استانداردسازی مسابقات از نظر داوران٬گزینش شرکت کنندگان، ارتقای سالن مسابقات و صوت. در نهایت به دنبال افزایش استانداردها و توانمندسازی افراد و ارزیابی درست از هزینه‌های مسابقات هستیم.

رئیس مرکز امور قرآنی کشور تصریح کرد:‌ یکی از مهمترین اقداماتی که در دست اجراست ارزیابی‌ عملکرد ستاد حفظ و فعالیت‌های قرآنی است. اگر این ستاد تا پایان سال نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و وظایف خود را به خوبی انجام دهد، به نهاد‌های دیگر واگذار می‌شود.

قره شیخلو افزود: ما از ریاست قبلی مرکز امور قرآنی خواهش کردیم جلساتی را با ستاد حفظ موقوفات کشور برای تشریح و بررسی نقاط ضعف و‌ قوت و‌ نحوه عملکردشان بگذارد و نتیجه را به ما اعلام کند. شفاف سازی و اعلام گزارش نهایی و تبیین فعالیت‌ها و وقف‌های قرآنی، یکی دیگر از اقداماتی است که در برنامه‌های آینده مرکز امور قرآنی کشور قرار دارد تا اعتماد سازی مردمی ایجاد شود.

رئیس مرکز امور قرآنی کشور ادامه داد: رسانه‌ای کردن فعالیت‌های قرآنی و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی دیگر از موضوع‌هایی است که به طور جدی باید به آن توجه شود. ما از رسانه‌ها به عنوان ایفا کننده نقش محوری در این حوزه انتظار داریم تا با جریان سازی‌های خود مردم را به سمت مسابقات بین المللی و فعالیت‌های قرآنی جذب کنند‌. درگیر کردن مردم مهم‌ترین امری است که باید به آن توجه شود. ما باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ برای گرایش مردم به مسابقات قرآنی بهره‌ ببریم.

قره شیخلو مطرح کرد: در جامعه ما به اشتباه جا افتاده به محض شنیدن صوت تلاوت قرآن کریم مراسم ختم در ذهن مردم تداعی می‌شود. باید کاری کنیم که مردم با شنیدن صوت قرآن کریم بدانند می‌شود استفاده‌های دیگر هم از آن کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی کشور گفت: بعد از استانداردسازی‌ها در سال ۹۹ انتظار‌ می‌رود، خروجی و‌ نتیجه نهایی آن در مسابقات قرآنی سال ۱۴۰۰دیده شود. یکی‌ دیگر‌ از نکاتی که باید به آن توجه شود، توجه به اهدای جوایز است و باید به مرزبندی در این مسابقات توجه شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار