قاری بین المللی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری مسابقات قرآن کریم در امام زادگان راهی برای مردمی شدن آن است

امام جمعه گفت: بهتر است برای مردمی شدن مسابقات سراسری قرآن کریم، این مسابقات در امام زادگان برگزار شود.

عباس امام جمعه قاری بین المللی کشور و داور چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوه برگزاری مسابقات در مرحله مقدماتی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم را نقد کرد و گفت: با وجود اینکه سطح چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در اصفهان برگزار شد بسیار خوب بود اما مقداری قابل بحث است و اگر شما با متسابقین هم صحبت کنید متذکر می‌شوند که این فضای استودیویی، استرس‌زا است.

وی افزود:اگر شنونده در سالن حضور داشته باشد و تشویق کنند کمی حس و حال تلاوت را تغییر می‌دهند و این حقیقت را نباید فراموش کرد که با کاهش استرس و ایجاد بستر مناسب نتیجه بهتری به دست می آید.

وی افزود: ما سال‌های گذشته از مسابقات بین المللی مالزی یک الگو برداری کردیم و داوری پشت صحنه را اجرا کردیم تا استرس متسابق کمتر شود و این موضوع خیلی خوب بود، اما دوباره داوری را روی صحنه و رو در رو با متسابق آوردیم که کمی استرس زا است و باید تجدید نظر شود.

امام جمعه با اشاره به پخش مسابقات از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : اگر شبکه‌های مختلف و پربازدید در هنگام برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، گزارش‌های مسابقات را در زمان‌های مختلف پخش کنند بسیار خوب است و موجب دیده شدن بیشتر مسابقات و استعداد‌های قرآنی می شود.

این قاری بین المللی کشور و داور چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تاکید بر مردمی برگزار شدن مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: پیشنهادی که بنده دارم این است که حداقل سعی کنیم در مکان‌هایی مسابقات را برگزار کنیم که مخاطب همیشه وجود داشته باشد مثلا در حرم‌ها و امامزاده‌ها همیشه مستمع و مخاطب مورد نظر ما وجود دارد. من در سال های مختلف تجربه کرده ام که وقتی مسابقات در این مکان‌ها برگزار شده است، استقبال بهتری صورت گرفته است و راهی برای مردمی شدن آن محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار