مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

تحصیل بیش از یک هزار دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این مدارس در استان فارس با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در سطح استان داریم، اظهار کرد: به طور میانگین در هر مدرسه‌ای ۹۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

او ادامه داد: این مدارس زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های تبلیغات اسلامی و سازمان معارف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور با آموزش و پرورش تاکید کرد.

او گفت: اگر متولی همه مدارس، آموزش و پرورش است به همین دلیل همه فرآیند‌ها، سیاست گذاری‌ها، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد و در جریان تمام شیوه نامه‌ها باشد.

نجفی افزود: هر شیوه نامه‌ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس کمبود نیروی انسانی، فضا، محتوا و برنامه ریزی درسی را از جمله مشکلات این مدارس مطرح کرد و ادامه داد: معتقدم با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است اگر دست به دست هم دهیم، مشکلات مرتفع خواهند شد.

او با اشاره به کمبود ۱۰ هزار نیروی انسانی در سال آینده و اینکه یک هزار و ۸۰۰ مدرسه فرسوده داریم، تصریح کرد: پارسال هم ۹ هزار و ۵۶۲ معلم کم داشتیم.

نجفی افزود: برای بازسازی و تعمیرات مدارس فرسوده به هزار میلیارد تومان نیاز داریم و تلاش می‌کنیم تا با همت دوستان، همکاری‌ها و هماهنگی، کمبود نیروی انسانی تامین شده و پای کار بودیم و هستیم و مدارس را یکی پس از دیگری می‌سازیم.

او با بیان اینکه هم اکنون در استان ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز داریم، اضافه کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز استان متعهد شده اند برای آموزش و پرورش مدرسه بسازند و این‌ها همه حاصل هماهنگی‌ها و پی گیری‌های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با مجمع خیرین بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضا‌های جدید همکاری لازم صورت پذیرد و برای رفع این مشکل می‌توان از وجود خیرین بهره برد همان گونه که نزدیک ۴۰ درصد از مدارس ما را خیرین ساخته اند.

او با تاکید بر لزوم اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیرو‌ها به مدارس معارف صدرا ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس باید در ساختار برنامه ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیش شرط‌هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود.

نجفی در خصوص برنامه ریزی و رفع مشکل محتوای درسی در این مدارس افزود: در این زمینه اختیارات با شورای عالی آموزش و پرورش است و تعیین دروس، سرفصل‌ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آن‌ها تدوین می‌کنند.

او توصیه کرد: از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است به همین جهت، می‌شود از توان و پتانسیل این حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.