تاکید بر حمایت از خیران مدرسه ساز

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: خیران مدرسه ساز نباید به دلیل نبود زمین، از نیت خیرشان منصرف و از استان خارج شوند.

تاکید بر حمایت از خیران مدرسه سازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حضور خیران مدرسه ساز فرصتی است که تکرار نمی‌شود گفت: اینکه فرد خیر برای ساخت مدرسه در بیرجنداعلام آمادگی‌کند، ولی زمین مشخص شده وجود نداشته باشد تا برای ساخت در اختیار او قرار گیرد بسیار نامطلوب است و باید برای این مشکل چاره اندیشی کرد.

 او افزود: آموزش و پرورش یکی از مولفه‌های اثربخش در حیات اجتماعی‌کشور و کلیدی‌ترین دستگاه اجرایی در عرصه های نختلف کشور است.

خوش خیر بیان کرد: مدارس شبانه‌روزی با توجه به امکانات بیشتری که دارند در مقایسه با مدارس کم جمعیت از مطلوبیت بیشتری برخورداراند و باید دانش آموزان مدارس کم جمعیت با همکاری فرمانداری‌ها و دهیاران به سمت تحصیل در مدارس شبانه روزی هدایت شوند.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم از گازرسانی به هزار و ۵۰۰ کلاس درس خبر داد و گفت: هرچند اعتبارات در این حوزه برای ۸۸۹ کلاس درس بود، اما با فعالیت دو چندان هزار و ۵۰۰ کلاس درس گازرسانی وازگرمایش مطلوب بهره‌مند شدند.

او افزود: اگرآموزشگاهی دارای علمک گاز شد، این آمادگی وجود دارد که در سریع‌ترین زمان ممکن گازرسانی به آن نیز تکمیل شود.

واقعی با اشاره به پیشرفت۵۵ درصدی ساختمان اداره کل آموزش و پرورش، عنوان کرد: برای اتمام این ساختمان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید برای آن باید چاره اندیشی شود.

بیکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان تحقق ۷۵ درصدی تعهدات خیران مدرسه ساز در استان تصریح کرد: از ابتدای تشکیل استان ۱۷۰ میلیارد تومان تعهدات خیران مدرسه‌ساز بوده است که بالای ۷۵ درصد این تعهدات انجام و حدود هزار و ۸۱۴ کلاس درس با همت این خیران در استان ساخته شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.