مشاور نخست‌وزیر چین جزئیات جدید توافقنامه‌های اقتصادی میان عراق و چین را اعلام کرد.

جزئیاتی جدید از توافقنامه‌های تجاری میان عراق و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مظهر محمد صالح» مشاور نخست وزیر عراق در امور مالی در خصوص جزئیات جدیدی از مهمترین بخش‌های توافقنامه اقتصادی میان عراق و چین سخن گفت.

وی امروز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی گفت: این توافق‌ها شامل مبادله درآمد‌های نفتی با اجرای پروژه‌ها در عراق است.

این مقام عراقی در ادامه تصریح کرد: دولت حسابی اعتباری در یکی از بانک‌های چین باز کرده تا درآمد‌های نفت بالغ بر روزانه یکصد هزار بشکه را برای اجرای پروژه‌هایی در عراق به ودیعه گذارد.

وی همچنین گفت کارکرد این حساب، دریافت درآمد‌های نفتی و صرف آن برای شرکت‌های چینی است که پروژه‌هایی را در عراق اجرا می‌کنند.

عراق و چین ۸ توافق و یادداشت تفاهم در پایان گفت‌وگو‌های هیئت‌های دو طرف در پکن با حضور عادل عبدالمهدی و رئیس شورای دولتی چین به امضا رساندند.

عراق، دومین تولید کننده بزرگ نفت خام در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) است که روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

گفته می شود یکی از دلایل ناآرامی های اخیر در عراق، برآشفتن واشنگتن از نزدیکی دولت عادل عبدالمهدی به چین و عقد قراردادهای تجاری مذکور است. بنابر گزارشها، دونالد ترامپ بارها عبدالمهدی را به لغو این قراردادها تهدید کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار