تنگه هرمز از امشب مواج می‌شود/ ماندگاری هوای سرد تا فردا

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و ماندگاری هوای سرد در استان خبر داد.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، از مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و ماندگاری هوای سرد در استان خبر داد.

سی سی پور با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه وضعیت جوی و دریایی استان آرام و پایدار است، گفت: از اواخر شب با تاثیر زبانه‌های سامانه پر فشار در مناطق مرکزی و شرقی استان و همچنین در تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی (باد نعشی) با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

او افزود: وزش این باد باعث مواج شدن دریا در محدوده تنگه هرمز خواهد شد و احتمال اختلال در تردد‌های دریایی در مسیر بندرعباس به جزایر قشم و هرمز وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه وزش بادهای شدید شمال شرقی تا ظهر فردا جمعه ادامه دارد،گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت گیرد و از تردد شناور‌های سبک خودداری شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی امروز و فردا جمعه شاهد ماندگاری هوای نسبتا سرد خواهیم بود و از روز شنبه با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش ابرناکی روند افزایش نسبی دمای کمینه رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.