مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: تقید یزدی‌ها سبب تلقی اشتباه برخی‌ها مبنی بر فاصله گرفتن از موقوفه‌ها و عدم سرمایه گذاری در ان‌ها شده است.

حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه موقوفه بسیار دشوار است، گفت: تقید یزدی‌ها سبب تلقی اشتباه برخی‌ها مبنی بر فاصله گرفتن از موقوفه شده است، این موضوع باید با ترویج و تبلیغ اصلاح و به مردم تفهیم شود که یکی از خدمات به وقف، آبادانی است.

او افزود: بر این اساس، اداره کل اوقاف هم آمادگی دارد در ازای آبادنی منفعتی که سرمایه گذار ایجاد می‌کند به او هم نفع برساند.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: در بسیاری از مواقع نشان داده شد، سرمایه گذاران در موقوفات که حق و حقوق وقف را هم تامین کردند از نظر معنوی به برکات عجیبی دست یافته اند و معتقدند اگر باز هم فرصتی برای چنین فعالیت اقتصادی داشته باشند پیشگام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تبیین بالابودن هزینه‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه وقف، ادامه داد: هرچند تراکم جمعیت در یزد زیاد و به تبع آن هزینه اداره شهر هم زیاد است، اما با این حال باید به نقطه مطلوبی برسیم.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: سرمایه گذار در حالی توقع دارد در عرصه اعیانی با مرغوبیت بالا فعالیت کند که هزینه‌های احداث از جمله مصالح به شدت افزایش یافته است.

او ادامه داد: برخی هزینه‌ها هم باید به شهرداری پرداخت شود، که موظف به ارائه برخی خدمات از جمله تامین پارکینگ و کاهش ترافیک است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: اگر با تعامل مناسب، تناسبی در قیمت ایجاد شود، جهش و تحول خوبی در عمران شهر و اصلاح سیمای شهری رخ خواهد داد.

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: سرمایه گذار در طرح‌های مختلف با موقعیت زمین و توجیه پذیر بودن آن مشکلی ندارند، اما با قیمت مشکل دارد و کاهش درصد نرخ وقف را خواستار است.

او افزود: در سرمایه گذاری‌ها به طور معمول سهم سود وقف ۲۰ تا ۳۰ درصد و سهم سرمایه گذار ۷۰ تا ۸۰ درصد است و اگر سهم وقف کمتر از این مقدار باشد به صلاح وقف نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه اوقاف می‌تواند با کمک مجموعه شهری برخی مشکلات را رفع کند، گفت: سرمایه گذاری‌های اوقاف اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی دارد که می‌تواند بسیاری مشکلات اجتماعی را به واسطه اشتغالزایی حل کند.

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حوزه عمران، نیازمند کمک مجموعه عمران شهری است، چرا که توانایی جذب نذوراتی که هزینه‌ها را تامین کند، نداریم.

او با بیان اینکه هزینه آب و برق در بقاع مناسب است، ادامه داد: اگر در ساخت و ساز اوقاف حرکتی رخ دهد مردم استقبال بیشتری می‌کنند و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار