سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۴۳.۲ درصد از مرگ و میر در استان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی روی داده است.

بیماری‌های قلبی عروقی عامل بیش از ۴۳ درصد از مرگ و میر زنجانی‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: گفت: درنه ماهه امسال برابر با ۳ هزارو ۷۷۴ واقعه وفات رخ داده که به طور متوسط روزانه ۱۳ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است.

او افزود :یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی، دستیابی به اطلاعات بروز و متقن می‌باشد دراین راستا در نه ماهه امسال ۹۹.۳۲ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی نه ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۲۳۹۳ و ۱۳۸۱ مورد بوده است.

او به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز افزود: طی این مدت ۱۳۴۶ مرد و ۱۰۴۷ زن در مناطق شهری و ۷۹۲ مرد و ۵۸۹ زن در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.

این مقام افزود: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۱۳ واقعه می‌باشد که به طور تقریبی در هر ۲ ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی عروقی با ۴۳.۲، بیماری‌های سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۱.۴ و بیمری‌های دستگاه تنفس ۸.۵ درصد همواره سه دلیل عمده فوت در نه ماهه در این استان بوده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.