معاون کمیته امداد امام خمینی (ره):

اعطای بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاکنون ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اعطا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  باجلان معاون کمیته امداد امام خمینی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار خیر در صندوق ولایت کمیته امداد امام (ره) سپرده‌گذاری کرده و از محل سپرده آن‌ها به نفع نیازمندان و محرومان وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

باجلان با بیان اینکه این صندوق هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی ندارد٬ افزود: صندوق ولایت کمیته امداد امام (ره) فعالیت و کار اقتصادی ندارد به طوری که در این صندوق نه سپرده گذاران سود می‌گیرند و نه سودی به آن‌ها پرداخت می‌شود بلکه در این صندوق با مدارا و عطوفت کسی را به خاطر کوتاهی در پرداخت اقساط به محاکم قضایی نمی‌کشانیم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر این که تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی است ٬عنوان کرد: اکنون صندوق امداد ولایت ۳۰۰ شعبه در مراکز استان‌ها داشته و ۶۰۰ منطقه کمیته امداد نیز در راستای خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان فعالیت دارند.

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت ۵ هزار و ۸۰۰ فقره وام به ارزش ۳۷ میلیارد تومان به محرومان و نیازمندان خراسان شمالی از طریق این صندوق خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به محرومین و نیازمندان کمیته امداد استان پرداخته شده که امیدواریم در این سفر با اعتبار ویژه‌ای که به صندوق امداد ولایت خراسان شمالی اختصاص می‌باید تا پایان سال این رقم به ۴۵ میلیارد تومان برسد.

او با بیان اینکه امسال اعتبار سالانه کمیته امداد امام ۲ هزار میلیارد تومان است٬ اظهار کرد: تا تاریخ روز جاری هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده که ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این رقم تسهیلات کارگشایی، ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز وام‌های اشتغال‌زایی بوده است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحقق ۷۰ درصدی اعتبارات کمیته امداد برای خراسان شمالی خبر داد و افزود: در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم در کشور دیده شده که در خراسان شمالی هم طی ده ماهه ابتدایی سال٬ بیش از ۷۰ درصد این رقم تحقق یافته است.

باجلان با تاکید بر اینکه خراسان شمالی در خصوص مراکز نیکوکاری یکی از استان‌های پیشرو در کشور است٬ اضافه کرد: در سال آینده اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۲ هزار میلیارد تومان به سه هزار میلیارد تومان ارتقا می‌یابد ضمن اینکه ایجاد صندوق ضمانت وام‌های اشتغال در مناطق محروم با اولویت بانوان در دستور کار کمیته امداد است که امیدواریم به زودی این طرح در خراسان شمالی جنبه اجرایی پیدا کند.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خدمات الکترونیکی کمیته امداد به محرومان و نیازمندان افزود: در حال حاضر ۳۱ خدمت از خدمات کمیته امداد به صورت الکترونیکی به افراد تحت پوشش ارائه می‌گردد که امیدواریم مراحل اخذ وام از صندوق ولایت نیز به صورت الکترونیکی پیگیری شود تا شاهد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ باشیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.