فرصت شش ماهه استاندار به واحد‌های تولیدی برای انتقال حسابهای مالی به استان

استاندار قزوین گفت: واحد‌های صنعتی قزوین ۶ ماه فرصت دارند با هدف افزایش منابع مالی استان، حساب‌های مالی و بانکی خود را از سایر استان‌ها به قزوین منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر لزوم انتقال منابع مالی واحد های تولیدی ، صنعتی به استان  تاکید کرد: پس از این مهلت اگر یک واحد تولیدی به استانداری مراجعه کند، مساعدتی از ما دریافت نخواهد کرد.

او گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که یک واحد تولیدی از نظر مکانی در استان قزوین مستقر باشد، اما منافع مالی، پرداخت مالیات و حساب بانکی خودش را در استان دیگری پیگیری کند که باید این موضوع سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

استاندار گفت: مسؤلان دستگاه‌های اجرایی هنگام قرارداد با یک واحد اقتصادی و تولید کننده مشروط کنند که تمام منافع اقتصادی تمرکز حساب‌های بانکی این واحد‌ها به استان آورده شود تا بتوانیم به افزایش منابع مالی استان کمک کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه برای تحقق و پیگیری این موضوع باید کمیته‌ای تشکیل شود گفت:از همان ابتدا باید با تشکیل یک منشور حقوقی و مکانیزم مشخص تمامی موارد را به تولید کننده ابلاغ کرد.

جمالی پور گفت: قزوین بهشت سرمایه‌گذاری است و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه جذب سرمایه‌گذار از منشور و مکانیزم کلی استان غافل شوند.

استاندار گفت: طبق قانون، ۷۰ درصد نیرو‌های کار در یک واحد تولیدی باید از نیرو‌های بومی تامین شده و ۳۰ درصد باقی مانده به انتخاب تولیدکننده واگذار شود.

استاندارقزوین به معضل تحویل ندادن یک نسخه برگه تسهیلات از سوی بانک به دریافت کنندگان اشاره کرد و گفت: در همه توافق‌های دوجانبه، حق قانونی وجود دارد که یک نسخه برگ قرارداد یا تسهیلات به طرف مقابل داده شود و خلاف این موضوع تخلف قانونی بوده و قابل پیگیری است.

او تاکید کرد: قوانین حوزه اقتصادی نباید متناقض باشد و این رویکرد‌ها نه تنها راهگشا نیست، بلکه مشکل آفرین بوده و حتی مانع توسعه است.

بخشنده رئیس اتاق بازرگانی هم در این جلسه گفت: به منظور اختصاص منافع اقتصادی تولید به مردم قزوین از این پس لازم است حساب‌های بانکی صاحبان صنایع مستقر در قزوین به استان منتقل شود.

بخشنده گفت: سرمایه گذاران زیادی به استان آمده و درخواست حل مشکلات خود در استان را دارند، اما منابع آن‌ها در خارج از استان است و برای نمونه تعداد زیادی به اتاق بازرگانی تهران داده می‌شود و ما خدمات می‌دهیم در حالی که شرکت‌های بزرگی داریم که باید شورای گفتگو تصویب کند که کارت بازرگانی آن‌ها در قزوین باشد.

او افزود: ۱۵ طرح اولویت دار سرمایه گذاری بخش گردشگری و صنعتی در استان تعریف شده که در همایشی آن را معرفی خواهیم کرد.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار