اردوغان: به لیبی نیروی نظامی اعزام می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که کشورش قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نیروی نظامی به لیبی اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد به‌ زودی نیروهای نظامی خود را به سمت لیبی روانه خواهد کرد.

اردوغان چندی پیش و طی دیداری که با فائز‌السراج، رئیس جمهور دولت وفاق ملی لیبی داشت، تاکید کرد که آنکارا آمادگی ارسال نیروهای نظامی خود را جهت دفاع از دولت قانونی این کشور دارد.

پس از آن لایحه اعزام نظامیان ترک به لیبی به پارلمان این کشور ارسال شد تا آن‌ها در این‌باره تصمیم بگیرند. روز پنچ‌شنبه، رویترز به نقل از اردوغان گزارش کرده که ترکیه به‌ زودی نیروی نظامی به لیبی اعزام خواهد کرد. 

اردوغان طی روزهای گذشته، مشور‌ت‌های فراوانی از جمله با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشته است، تا فضای جهانی را آماده این اقدام کند. با این حال رئیس جمهور مصر که همسایه لیبی به حساب می‌آید، بارها دخالت خارجی در امور لیبی را محکوم کرده است.

گفتنی است، ژنرل خلیفه حفتر حدود ۹ ماهی می‌شود که تحت حمایت‌های قدرت‌های خارجی از جمله فرانسه و مرتجعین عربی، به دنبال کنار زدن فائز‌السراج از قدرت است. او با مقاومت دولت وفاق در این بین روبرو شده و نتوانسته بر طرابلس مسلط شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار