قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی خبر داد؛

تامین کل منابع ارزی کشور از طریق صادرات غیرنفتی/ شاهکار بخش خصوصی در امر صادرات

قائم مقام وزیر صمت گفت: امروز طراز اقتصادی مثبت شده و کل منابع ارزی کشور از طریق صادرات غیرنفتی تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی، در جمع تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استان یزد گفت: امروز تولیدکنندگان ما معجزه کرده اند و بیش از ۳۲ میلیارد دلار صادرات انجام داده اند.

او با بیان اینکه بخش خصوصی در امر صادرات نیز شاهکار کرده است، افزود: در هیچ نقطه از دنیا کشوری را سراغ نداریم که کشتیرانی، بانک، بیمه، تاجر و تمام اجزای صادراتش تحریم باشند، اما این همه صادرات و تولید انجام دهد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: صادرات علاوه بر اینکه اشتغال ایجاد می‌کند، ظرفیت خالی کارخانجات را نیز تکمیل می‌کند به نحوی که امروز ۵۰ درصد ظرفیت کارخانجات خالی است و صادرات می‌تواند ضمن ایجاد شغل، این ظرفیت‌های خالی را تکمیل کند بنابراین ما مخالف صادرات نیست و به دلایل یاد شده، در مسیر توسعه صادرات قدم بر می‌داریم.

او با اشاره به ممنوعیت واردات هزار و ۶۰۰ قلم کالا اظهار داشت: امروز بدون صادرات نفت، طراز اقتصادی مثبت داریم و در این شرایط که فروش نفت چندان نیست، کل منابع ارزی کشور از طریق صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی ادامه داد: در گذشته اینگونه نبود و به صادرات غیرنفتی توجهی نمی‌شد، زیرا نفت به اندازه کافی ارز وارد کشور می‌کرد، اما اکنون منابع ارزی کشور وابسته به صادرات غیرنفتی است و این بخش از صادرات جایگاه خود را یافته است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: هم شرایط کشور سخت است و هم تولیدکنندگان کار معجزه آسا کردند، اما دولت نیز در مسیر حمایت از صادرات قدم برداشته و ممنوعیت واردات هزار و ۶۰۰ قلم کالا در همین راستا بوده است.

او بر لزوم تشکیل جلسات کارگروه صادرات در استان‌ها تاکید کرد و گفت: مسائل حوزه صادرات باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات صادرات کاشی و سرامیک اولین دستور کار جلسه کارگروه صادرات باشد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: صنعتگران نیز در بیان مشکلات خود نگاه ملی داشته باشند و مشکلات کشور را درک کنند.

در این مراسم تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استان یزد به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.