مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی گفت: نیروگاه هنگام با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات به عنوان اولین نیروگاه کلاس F در اواسط بهمن به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از نخستین نیروگاه کلاس F در دهه فجربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رضا نصراللهی مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی با اشاره به احداث نیروگا‌ه‌های کلاس F اظهار کرد: قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F میان گروه مپنا و شرکت زیمنس آلمان و انتقال تکنولوژی ساخت این توربین‌ها به داخل کشور منعقد شده است.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی تصریح کرد: اقدامات اجرایی در خصوص مکان یابی در ۸ نقطه برای راه اندازی توربین‌های کلاس F در نظر گرفته شده است و مکان یابی نقاطی در رامین اهواز، اندیمشک، سهند و بندرعباس آغاز شده است.

وی افزود: مکان یابی برای چهار نقطه دیگر اعم از لرستان، تهران، اصفهان و بوئین زهرا انجام خواهد گرفت و پس از ساخت نیروگاه‌های ذکر شده و انتقال تکنولوژی به ایران، کشور نیز صاحب فناوری ساخت توربین‌های کلاس F به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان خواهد شد.

نصرالهی ابراز کرد: ارزش کل قرار داد راه اندازی ۵ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو است که ۵۰۰ میلیون یورو آن برای راه انداری نیروگاه ۹۰۶ مگاواتی هنگام اختصاص یافته است.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی اظهار کرد: نیروگاه هنگام با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات به عنوان اولبن نیروگاه کلاس F در اواسط بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: راندمان نیروگاه‌های کلاس F بالغ بر ۵۸ درصد است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرقته واحد دوم گاز این نیروگاه پیش از پیک تابستان وارد مدار خواهد شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.