آموزش به سیل زدگان بلوچستان در خصوص مقابله با خطرات احتمالی حمله حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت : اکیپی از محیط بانان سراسر استان به بلوچستان سیل زده به منظور گشت و کنترل‌های شبانه روزی و آموزش چهره به چهره روستائیان اعزام شد.

آموزش به سیل زدگان بلوچستان در خصوص مقابله با خطرات احتمالی حمله حیات وحشوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با وقوع اتفاقات اخیر و بروز سیل در جنوب استان، به منظور آموزش جوامع محلی شهرستان‌های درگیر سیل در بلوچستان و منطقه حفاظت شده گاندو، اکیپی از محیط بانان سراسر استان عازم بلوچستان شدند.

پورمردان افزود: هدف اصلی از حضور این محیط بانان در منطقه آگاهی بخشی به مردم به صورت چهره به چهره در خصوص خطر‌هایی است که ممکن است بر اثر وقوع سیل از جانب حیات وحش ایشان را تهدید کند. افزایش نصب تابلو‌های هشدار دهنده جدید، حضور در زیستگاه‌های تمساح تا فروکش کردن آب سیلاب و کاهش استرس و خطر پراکنده شدن این گونه در منطقه از دیگر اهداف این اکیپ اعزامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از هم استانی‌های فهیم و آگاه خواست باتوجه به افزایش سطح آب برکه‌ها و هوتک‌های زیست تمساح‌ها و احتمال سرگردان شدن و به طبع آن تهاجمی شدن گونه مذکور در این برهه از زمان که خطر حمله گونه به انسان را افزایش می‌دهد، به توصیه‌های محیط بانان حاضر در منطقه توجه کرده و از نزدیک شدن به این مناطق جداً خودداری نمایند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار