رفیعی: می‌توانستیم جلوی تصمیم غیر منطقی کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیریم

وکیل بین المللی ورزش کشورمان گفت: با رایزنی می‌توانستیم جلوی تصمیم غیرمنطقی کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیریم.

رفیعی: ما می توانستیم جلوی تصمیم غیر منطقی کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیریمغلارمضا رفیعی وکیل بین المللی ورزش کشور در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) حق میزبانی نمایندگان ایران را در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گرفته است، اظهار کرد: طبق اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) کمیته مسابقات می‌تواند در مواردی که بحث ایمنی و امنیتی مسابقات به مخاطره می‌افتد تصمیماتی از جمله محرومیت از میزبانی اتخاذ کند. اگر محرومیت از میزبانی مسابقات باشد به طور حتم باید به تصویب هیئت اجرایی یا کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برسد. البته در کشورمان امنیت وجود دارد و به نظرم کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تصمیم غیرمنطقی گرفته است. 

ما از عضویت نداشتن  افراد متخصص در کنفدارسیون فوتبال آسیا ضربه می خوریم 

رفیعی گفت: متاسفانه ما در کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره هیچ عضوی نداریم و کمیته مسابقات هر تصمیمی که گرفت از طریق ایمیل به اعضا رای گیری می‌کند و موضوع محرومیت نمایندگان کشورمان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به همین صورت در کمیته مسابقات اتفاق افتاد و برای تصویب به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال شد. متاسفانه علی رغم اینکه تاج یکی از اعضای اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است، اما اکثریت اعضای این کمیته از سایر کشور‌ها هستند و آن‌ها اقدام به تایید رای کمیته مسابقات کردند. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که ما همچنان از عضویت نداشتن افراد متخصص و مسلط بر زبان‌های بین المللی در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ضربه  می‌خوریم.  

باید از منشور المپیک  در مورد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کنیم  

رفیعی بیان کرد: اگر زمانی که ما کاندیدای عضویت در کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مجامع بین المللی معرفی می‌کردیم از افراد شایسته و آشنا به زبان‌های بین المللی بهره می‌بردیم  و یک عضو در کمیته مسابقات داشتیم، در نهایت می‌توانستیم قبل از اتخاذ تصمیم در کمیته مسابقات از ارتباط، نفوذ و رایزنی خود استفاده کنیم و جلوی این تصمیم سیاسی و غیر منطقی را بگیریم. متاسفانه اکنون در وضعیتی هستیم که باید به فکر حل مسئله باشیم و صورت مسئله را پاک نکنیم. به هر حال راه حل مسئله این نیست که در هیچ یک از مسابقات شرکت نکنیم، چون محرومیت‌های مضاعفی را برای فوتبال کشورمان خواهد داشت و باید از مکانیزم‌های حقوقی و بین المللی به خصوص از ظرفیت منشور المپیک استفاده کنیم. به هر حال این تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصویب و تایید کمیته اجرایی مسابقات رسیده است و لغو شدنی نیست. البته این امکان وجود دارد که تصمیم گیری مجدد اتخاذ شود و  کمیته مسابقات دوباره تقاضای لغو تصمیم خود بگیرد یا انصراف بدهد یا کمیته اجرایی AFC رای کمیته مسابقات را لغو کند.  

شرکت نکردن باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا فاجعه ای بزرگ رقم می زند 

وکیل بین المللی ورزش کشور اظهار کرد: امیدوارم با استفاده از متخصصین و صاحب نظران دنبال راهکار‌های حقوقی و اصولی باشیم و کاندیدا‌ها  را براساس شایستگی‌های بین المللی و تخصصی به  مجامع بین المللی معرفی کنیم تا در این شرایط از منافع ملت و دولت دفاع کند، نه اینکه بعد از انعکاس اخبار در رسانه‌ها به صرف واکنش‌های احساسی و شعاری اکتفا شود.  

رفیعی درباره اینکه نمایندگان باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا قصد دارند که در این مسابقات شرکت نکنند بیان کرد: به نظرم شرکت نکردن در مسابقات راه حل درستی نیست و پاک کردن صورت مسئله است. اگر باشگاه‌های ما در  لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند و این موضوع بر روی تیم ملی کشورمان و سایر رشته‌های ورزشی تاثیر بگذارد، در آن صورت فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید: میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث!


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
به خاطر حفظ جون بازیکنانمون هم که شده اصلا شرکت نکنن بهتره
کدوم کسور ثالث الان امنه مثلا؟؟
سایه جنگ بالا سر همشون هست
تو اروپا که نمیخوایم بازی کنیم !!!!! کشور ثالثی هم باشه همین کشورای عربی هست که الان به خاطر حضور نظامیان آمریکایی به شدت ناامن هست
France
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ دی ۱۳۹۸
وقتی تصمیم قدرتهای سیاسی و بخصوص کشور های عربی است رایزنی خیلی بعید است کشور توی بد و بدتر از نظر ورزشی قرار دادن توی این موضوع تسلیم نشدن به دنبال خواسته های اونها مهم هست وقتی سیاسی میشه بهتر شرکت نکردن هست ‌
آخرین اخبار