مهدی: لغو میزبانی تیم‌های ایرانی شیطنت رقیبان است/ تیم‌های لیگ یکی از فصل آینده مجوز ملی دریافت می‌کنند

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از سال آینده تیم‌های لیگ یکی مجوز ملی درجه ۲ درجه دریافت می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تعداد تیم‌های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر بیان کرد: همچنان بحث سقوط ۲ تیم از لیگ برتر و صعود ۲ تیم لیگ یکی به قوت خود باقی است و هیچگونه اتفاق جدیدی در این مورد رخ نداده است. اگر موضوع جدیدی پیش بیاید به اطلاع دوست داران فوتبال می‌رسانیم.

برای افزایش تعداد تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر باید امکانات لازم فراهم شود

او درباره اینکه برای افزایش تعداد تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر چه اقدام‌هایی باید انجام شود و آیا کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است یا خیر، گفت: درباره این بحث کارگروهی به شکل مستقیم تشکیل نشده است که بخواهیم در آن صحبت خاصی کنیم. برای حضور تیم‌های خوب و پرتلاش لیگ یک در لیگ برتر که شاهد بازی‌های زیبایی هم در آن هستیم نیاز به ابزار‌هایی داریم. باید امکانات و زیرساخت‌هایی فراهم شود و مدارکی مانند بحث ورزشگاه ها، مدارک مالی باشگاه ها، صورت‌های مالی شفاف و اینگونه موارد از تیم‌های لیگ یکی را در اختیار بگیریم تا بتوانیم مجوز افزایش سهمیه صعود این تیم‌ها به لیگ برتر را صادر کنیم.

مهدی: لغو میزبانی تیم‌های ایرانی شیطنت رقیبان است/ تیم‌های لیگ یکی از فصل آینده مجوز ملی دریافت می‌کنند

تیم‌های لیگ یکی مجوز ملی سطح ۲ دریافت می‌کنند

مهدی افزود: این اقدام‌ها در بیشتر تیم‌های لیگ برتری نهایی شده است و ما اکنون بحث اعطای مجوز ملی سطح ۲ را به تیم‌های لیگ یک بررسی کرده ایم و فکر می‌کنم از ۱۰ روز دیگر نامه‌ای برای برگزاری کارگاه آموزشی به نمایندگان تیم‌های لیگ یکی ارسال شود. با حضور در این کارگاه‌ها باشگاه‌ها می‌توانند سمت استاندارد سازی بروند و با این روند فاصله تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتری نزدیک می‌شود. در چنین وضعیتی امکان افزایش سهمیه صعود برای تیم‌های این رقابت‌ها بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: روادید تیم‌های کویتی و بحرینی برای حضور در ایران صادر شده است


تا تیر ۹۹ باید اقدام‌های لازم برای دریافت مجوز از سوی تیم‌های لیگ یکی انجام شود

او درباره برنامه‌های سازمان لیگ برای بحث استاندارد سازی تیم‌های لیگ یک اظهار داشت: ۱۰ ،۱۱ روز دیگر نامه‌ ای مبنی بر اعلام زمان و محل برگزاری کارگاه آموزشی به باشگاه‌ها صادر می‌کنیم. بلافاصله به بحث ممیزی باشگاه‌ها ورود کرده و مدارک آن‌ها را بررسی می‌کنیم. باشگاه‌ها را کمک می‌کنیم تا سمت استقرار اقدام‌ها پیش بروند. اگر بتوانیم تمام این اقدام‌ها را تا تیر ۹۹ انجام بدهیم برای اولین بار در لیگ یک بحث مجوز ملی اجرا می‌شود.

AFC محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی را ابلاغ نکرده است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره خبر عجیب یکی از رسانه‌های کویتی درباره سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری بازی آن‌ها در زمین بی طرف گفت: ما هم تنها این خبر را شنیده ایم و هیچگونه نامه‌ای از سوی AFC ارسال نشده است. مسئولان دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال پیگیر هستند و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد چراکه در غیر این صورت، اتفاق بسیار بدی برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر و جدول رقابت‌ها می‌افتد. البته هر زمان خبر رسمی اعلام شود از طریق سایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اطلاع رسانی خواهد شد.

‌می‌خواهند با شیطنت به فوتبال ایران فشار وارد کنند

مسئول دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره اینکه آیا AFC طبق قانون می‌تواند تیم‌های ایرانی را از میزبانی محروم کند، گفت: طبق آنچه از داخل کشورمان می‌دانیم به نظر می‌رسد راه انداختن این بحث شیطنت است و می‌خواهند به فوتبال و کشورمان فشار مضاعفی وارد شود. بی شک تیم‌های رقیب به ویژه حریفانی که قرار است در مرحله پلی آف به مصاف تیم‌های ایرانی بروند با توجه به اینکه هم سطح نمایندگان کشورمان نیستند سراغ چنین بحث‌هایی می‌روند، اما طبق مذاکراتی که فدراسیون فوتبال و دپارتمان روابط بین الملل با AFC داشته اند سعی می‌کنند این موضوع را نهایی و شفاف کنند. امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد، اما طبیعی است حریفان باتوجه به اینکه نمی‌توانند در زمین با تیم‌های ایرانی رقابت کنند دنبال چنین شیطنت‌هایی هستند.

او در پایان تصریح کرد: تا این لحظه دیدار اول استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی آف قرار است در تهران و مشهد برگزار شود مگر اینکه ابلاغ جدیدی از سوی AFC ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار