رئیس اداره منابع طبیعی میامی خبر داد؛

اتمام پروژه‌های آبخیزداری سنگ و ملات میامی

رئیس اداره منابع طبیعی میامی از اتمام پروژه‌های آبخیزداری از نوع سنگ وملات این شهرستان خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها ۸۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی میامی ضمن بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری سنگ و ملات میامی به اتمام رسید،گفت: برای اجرای این دو طرح در مناطق مختلف این شهرستان اعتباری معادل ۸۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است

او بابیان اینکه هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک به جلوگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از بیابان‌زایی در منطقه است، افزود: این دو طرح با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در روستا‌های قدس و ارمیان میامی احداث‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه حفاظت هر چه‌بهتر از آب‌وخاک از مهم‌ترین اهداف طرح‌های آبخیزداری به شمار می‌رود، بیان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک است لذا توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

رضایی از اجرای طرح‌های آبخیزداری به عنوان زیر بنای توسعه اقتصادی نام برد و در ادامه تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها در کنترل فرسایش خاک، مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی مؤثر است.

اوتصریح کرد: عملیات آبخیزداری اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی را شامل می‌شود که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک خواهد شد و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بستر‌های اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از خسارت احتمالی در اراضی کشاورزی و روستا‌های پایین دست و جاده‌های مواصلاتی بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار