تجهیز ۱۴ نقطه از شهر سمنان به دوربین‌‌های پایش تصویر و کنترل ترافیک

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: از مجموع ۱۴ نقطه شهری، در ۹ نقطه دوربین پایش تصویر و در ۵ نقطه دوربین کنترل و ثبت تخلف نصب و فعال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسعود میرشفیعی مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: تجهیز ۱۴ نقطه از شهر به دوربین‌های پایش تصویر و کنترل ترافیک به همراه مرکز مانیتورینگ به منظور افزایش امنیت تردد و مدیریت ترافیک تا پایان سال تکمیل می‌شود.

او افزود: پایش تصویر در هر نقطه از شهر به وسیله چهار دوربین ثابت و یک دوربین متحرک انجام می‌شود و و در مجموع هزینه تجهیز هر نقطه به دوربین‌های پایش تصویر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ ریال تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان یادآور شد: هزینه نصب دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف در نقاط شهری سمنان نیز حدود ۲ میلیارد ریال است.

مسعود میرشفیعی بیان کرد: تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف در ۱۴ نقطه شهری تا پایان امسال دست کم هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او تصریح کرد: دفتر مانیتورینگ پایش تصویر در شهرداری ایجاد شده و در حال تجهیز است و رفع برخی کمبود‌ها شرط اصلی برای بهره برداری از این مرکز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان یادآور شد: تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف نیازمند تامین زیرساخت‌هایی مانند فیبر نوری است و اکنون در حدود ۲۴ کیلومتر فیبر نوری در مسیر‌های مورد نظر برای نصب دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف شهر سمنان ایجاد شده است.

دوربین‌های ثبت تخلف در معابر شهری سمنان نقش مهمی در کاهش تصادف‌های درون شهری، جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان، افزایش امنیت عابران پیاده در هنگام گذر از معبر‌ها و کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه شهر دارد.

برابرماده ۳ قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه، نصب ونگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری، فیلمبرداری و سامانه‌های ماهواره‌ای و نظایر آن، جهت ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهر‌ها به عهده شهرداری‌ها است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار