خوزستان پشت خاکریز سیلاب منتشر شد

کتاب "خوزستان پشت خاکریز سیلاب" با تلاش مجتبی گهستونی از سوی نشر ترآوا منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خوزستان پشت خاکریز سیلاب، عنوان کتابی گرداوری شده شامل ۱۰۰ گزارش، یادداشت و مصاحبه درباره سیلاب بهار ۱۳۹۸ خوزستان از خبرنگاران و دیگر نویسندگان است که در رسانه‌های استانی و کشوری منتشر شده است.

مجتبی گهستونی، فعال فرهنگی و اجتماعی خوزستان گردآورنده این کتاب، جمع آوری گزارش‌ها از روزنامه نگاران خوزستانی را برعهده داشته است، خود در بحران سیلاب خوزستان حدود ۱۵ گزارش را در روزنامه‌های ایران و جام جم منتشر کرد.

او درباره این کتاب که در ۴۲۶ صفحه از سوی نشر ترآوا خوزستان به چاپ رسیده گفت: اسم کتاب به گزارشی تعلق دارد که در روزنامه جام جم به قلم خودم منتشر شده است.

گهستونی اظهار داشت: علاوه بر انتشار یکصد گزارش، تحلیل و مصاحبه از ۶۰ روزنامه‌نگار و تحلیلگر، عکس‌های مهدی پدرام‌خو، عکاس خوزستانی از سیلاب، همچنین پیشخوان رسانه‌های کشور که در صفحه نخست خود سیلاب استان را پوشش ویژه دادند به همراه عکس خبرنگاران و عکاسانی که در بحران سیلاب تلاش فراوانی برای پوشش لحظه‌ای سیلاب داشتند منتشر شده است.

گردآورنده کتاب خوزستان پشت خاکریز سیلاب ادامه داد: در این کتاب همچنین شعری از مهدی مرادی، شاعر خوزستانی، آورده شده که درباره سیلاب سروده شده است.

او اذعان داشت: این کتاب به هیچ وجه سعی در نقد یا تمجید مسئولان ندارد و با انتشار اصل گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات و خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در مواقع بحران برای تهیه گزارش پرداخته است و ابعاد مختلف سیلاب خوزستان به واسطه گزارش‌های میدانی و همنشینی با مردم یا گفتگو با مسئولان را کنکاش می‌کند و تلاش دارد تا از جامعه خبری کشور تقدیر کند.

مجتبی گهستونی تصریح کرد: نتیجه سفر روزانه به برخی شهر‌ها و ده‌ها روستای درگیر سیلاب در خورستان باعث شد تا گزارش، مصاحبه‌ها و تحلیل‌های مختلف در رسانه‌های کاغذی و اینترنتی منتشر شود و از سوی دیگر تلاش برخی همکاران رسانه‌های در تهیه مصاحبه میدانی و عکس موجب شد تا به جمع آوری بخشی از صد‌ها نوشتار منتشر شده در رسانه‌های استانی و ملی ترغیب شوم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار