سودآوری مشاغل خانگی با انجام کشت زعفران به روش آیروپونیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: کشت زعفران به روش آیروپونیک می‌تواند برای بهره برداران سودآوری قبال توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یزدانقلی خزایی پول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه امروزه با پیشرفت علم و صنعت در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند زعفران از روش‌های نوینی همچون سیستم‌های هواکشت (آیروپونیک) استفاده می‌شود، گفت: کاشت زعفران می‌تواند در فضایی کوچک، در سالن ۱۰۰ متری و یا حتی یکی از اتاق‌های خانه نیز انجام شود و با کاشت طبقاتی، به اندازه یک مزرعه، محصول برداشت و سود قابل توجهی به دست آورد.

او افزود: در دو سال اخیر ۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت آزاد زعفران رفته و با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی در زمینه کاشت گلخانه‌ای زعفران، دو واحد پرورش آیروپونیک با ظرفیت یک تن پیاز به صورت آزمایشی در سالجاری در روستا‌های آغوزداربن و آیشبن سفلی شروع به فعالیت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس در مورد مزایای این روش کشت، گفت: در روش کشت آیروپونیک وابستگی به زمین وجود ندارد، انتخاب کیفیت خاک، تنظیم و کنترل شرایط محیطی در اختیار تولید کننده و مصرف آب در این روش بسیار اندک بوده و از طرفی سم پاشی و حذف علف‌های هرز در روش ایروپونیک آسان و بدون ریسک است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار