صالحی امیری: برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت/ امروز رسما موضع خودمان را اعلام می‌کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ایران یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان است و برای اقتدار کشورمان زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی‌ امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در گفت‌وگو با رادیو ورزش در واکنش به برگزاری دیدار‌های تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث واکنش نشاد داد و  اظهار داشت: باید این موضوع را در سطح بزرگتری یعنی دشمنی استکبار با جامعه اسلامی بدانید. ورزش و سیاست ارتباط دوری با یکدیگر ندارند.

ایران یکی از امن‌ترین‌های مناطق جهان است

صالحی امیری ادامه داد: نسل جوان به دنبال فوتبال است و  باشگاه‌ها نیز اهمیت بالایی برای ما مدیران دارد به همین دلیل مسئولان دولت اسکتبار به دنبال آن هستند تا از این طریق راهی را برای اعمال کار هایشان پیدا کنند. ایران یکی از امن‌ترین‌های مناطق جهان است و حادثه‌ای هم که در چند وقت اخیر رخ داده جمهوری اسلامی ایران مسئولیتش را پذیرفته و ادامه دادن این کار‌ها از سوی دولت‌های اسکتبار به معنای انتقام جویی است.

صالحی امیری:ما برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت/امروز رسما موضع جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد

ما برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: آن‌ها طرح مسائل جعلی و دروغین را درباره با ورزش کشورمان از سوی خود مطرح کرده اند، اما باید بدانید کسانی که این رفتار را انجام داده اند فاقد اقتدار هستند و قدرتی ندارند. آن‌ها بازیچه کشور‌های استکبار هستند و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به دنبال تبعیت از آن کشورها، چنین تصمیمی را گرفته است، ما برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت و آن را تحمل نخواهیم کرد و به دنبال آن اگر تصمیم آن‌ها ادامه پیدا کند ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد. این تصمیم برای ما بدون هزینه نیست، اما نشان می‌دهیم شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که دم از عدم دخالت سیاست در ورزش را می‌زند گوش به فرمان افراد دیگری است.

صالحی امیری:ما برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار و تحقیر نخواهیم رفت/امروز رسما موضع جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد

امروز رسما موضع جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد

صالحی امیری ادامه داد: ما نسبت به  تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعتراض کرده ایم و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تصمیمات جدی را درباره این رقابت‌ها اتخاذ کرده اند و امروز نیز رسما موضع جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. نسل جوان کشور ما به خوبی می‌دانند که عزت و غرور ملی از چه اهمیتی برخوردار است. اگر ما زیر فشار کشور‌های استعمارگر برویم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز دچار مشکل خواهیم شد و باید این روند را هرچه زودتر متوقف کنیم تا آن‌ها بدانند این رویه قابل قبول نیست.

صالحی امیری در پایان درباره با سفر مسئولان وزرش به مقر جهانی المپیک گفت:ما برای سفرمان و دیدار هایمان با مسئولان جهانی کمیته بین المللی المپیک ۳ هدف مشخص کرده ایم. اول اینکه آن‌ها در جریان فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران باشند. مرحله دوم شفاف سازی درباره با فدراسیون جودو و رفتار غیر اخلاقی رئیس جهانی این فدراسیون بود و در سومین هدفمان خواستیم تا آن‌ها را قانع کنیم ایران کشور قدرتمندی است و ورزش ایران هویت تاریخی دارد. در خصوص تحریم‌ها هم صحبتی داشتیم و گفتیم که به ورزش ایران لطمه زده است.


بیشتر بخوانید:خوش‌خدمتی کنفدراسیون فوتبال آسیا به آمریکا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
عمرا