پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بیش از یک هزار کردستانی

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از آغاز اجرای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی تاکنون یک هزار و ۳۷۱ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۸۶۲ نفر از تسهیلات این صندوق در استان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جعفر شرف‌خانی گفت: ۴۸۵ میلیارد ریال سهم این بانک از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان بود که تاکنون ۵۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شده که از سهم اختصاص یافته ۱۲ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ۵۴۷ میلیارد ریال اعتبار در این صندوق در قالب تسهیلات اشتغال مصوب شده است، اضافه کرد: در صورت پرداخت کل این تسهیلات، برای یک هزار و ۸۷۰ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

شرف‌خانی در خصوص طرح‌های عقد قرارداد شده بین صندوق و متقاضیان نیز افزود: یک هزار و ۳۷۱ طرح منعقد شده که برای این میزان طرح ۵۴۲ میلیارد ریال تسهیلات تامین و منظور شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۵۴۲ میلیارد ریال از تسهیلات مصوب این صندوق به یک هزار و ۳۷۱ طرح پرداخت شده که در نتیجه آن اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار و ۸۶۲ نفر فراهم شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان یادآور شد: از سوی کارگروه اشتغال استان یک هزار و ۵۶۹ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۲۰ نفر به صندوق ارسال شده که برای این میزان طرح ۶۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه سهم این صندوق از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نسبت به اعتبار استان ۲۰ درصد است، گفت: این صندوق ۱۹ درصد تسهیلات از سهم کل استان را تاکنون به متقاضیان پرداخت کرده است.

با هدف اجرای طرح‌های توسعه اشتغال پایدار روستایی ۲ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۹۷۵ متقاضی واجد شرایط در استان کردستان پرداخت شده که با آن زمینه اشتغالزایی ۶ هزار و ۹۰۴ نفر از افراد جویای کار فراهم شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغالزایی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.