رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از برگزاری نخستین کمیته ستاد صیانت از حقوق مردم در حوزه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان خبر داد.

برگزاری اولین کمیته ستاد صیانت از حقوق مردم در حوزه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآبادبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مخصوصی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: نخستین کمیته ستاد صیانت از حقوق مردم در حوزه سلامت و امنیت غذایی در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با حضور دکتر اخوان به نمایندگی از وزارت بهداشت، سلطانی متهور دادستان شهرستان، دکتر نظری پویا معاون بهداشتی، حسن کرمی پایدار رئیس دفتر حوزه ریاست و کارشناسان به منظور بررسی ابعاد مختلف و حقوقی در خصوص ارتقاء سلامت اجتماعی در این دانشکده برگزار شد.

او با اشاره به اهمیت حوزه سلامت گفت: بازرسان در کلیه حوزه‌ها به طور مستمر در حال نظارت از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شریف شهرستان هستیم و به همین منظور بازدید‌های سرزده‌ای از واحد‌های تابعه انجام شده که این بازرسی‌ها به صورت محسوس و نامحسوس تداوم خواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در خصوص ارتقاء سطح خدمات سلامت به مراجعان افزود:این دانشگاه با هدف  افزایش سطح ارائه خدمات ۱۳ متخصص جدید و ۲ پزشک عمومی به حوزه‌های بهداشت و درمان اضافه کرده است.

مخصوصی تاکید کرد: در پایان ضمن تشکر از تعامل دادستان شهرستان اسدآباد با حوزه سلامت، در مورد اهمیت سلامت در سطح جامعه گفت:به زودی گشت‌های سلامت محور با هماهنگی و همراهی دادستانی در شهرستان اسدآباد تقویت خواهد شد و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

سلطانی متهور، دادستان شهرستان اسدآباد نیز در این کمیته ضمن تشکر از اقدامات علوم پزشکی اسدآباد گفت:بنده از استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بسیار خوشحال شدم و این مهم باعث ارتقاء حوزه سلامت در شهرستان خواهد شد و بنده از نزدیک شاهد زحمات پر ثمر دانشکده بوده‌ام.

متهور افزود:با توجه به انتزاع دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، انتظار ما از وزارت بهداشت؛ نگاه ویژه به شهرستان اسدآباد است.

او افزود:تلاش ما تا به امروز، تاکید بر همکاری مستمر با حوزه سلامت و دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بوده است و این تعامل تداوم خواهد داشت.

دادستان شهرستان ادامه داد:رمز پیشرفت شهرستان، تقویت اتحاد و همدلی مسئولان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم است.

متهورعنوان کرد: امر سلامت مسئله همگانی است و در این میان کلیه سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت، نیازمند توجه و مشارکت اجرایی همه دستگاه‌ها بالاخص حمایت‌های دستگاه قضا به عنوان حمایت کننده و ضمانت اجرایی هرگونه مصوبات مربوط به امر سلامت است.

حمید اخوان نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  هم گفت : حمایت دستگاه قضایی از علوم پزشکی به عنوان ضمانت اجرایی  در اجرای وظایف بازرسی و نظارت مرکز بهداشت شهرستان برای ارتقاء سلامت جامعه موثر است . 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.