در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

شهرداری تهران ملزم به نصب تابلوهای راهنما برای کتابفروشی‌ها شد

اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رای موافق شهرداری تهران را ملزم به نصب تابلو‌های راهنما برای کتابفروشی‌های پایتخت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلو‌های راهنمای ناشران و کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در دستور کار یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: با توجه به فوریت طرح موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح شد، زیرا سالیان زیادی است که ناشران با توجه به کاهش تیراژ کتاب‌ها و زمان مطالعه جامعه نسبت به کم رونق شدن بازار آن‌ها و بی‌توجهی جامعه از شورای شهر تقاضای همکاری داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در هفته کتاب‌گردی فرصتی شد تا با ناشران صحبت کنیم و مجدد در این بازدید‌ها این درخواست از سوی آن‌ها مطرح شد که شهرداری نسبت به شناسایی کتابفروشی‌های پراکنده پایتخت اقدام کند.

حق‌شناس تأکید کرد: این اقدام برای این است که به عابران بگوییم که در محله‌های شما کتابفروشی و پاتوق فرهنگی وجود دارد.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این دستور، گفت: نصب تابلو‌های راهنما برای یکی از اصناف می‌تواند موجب اعتراض دیگر صنوف شود و به عنوان مثال سینما‌دار‌ها بگویند که برای معرفی ما نیز شهرداری تابلو‌های راهنما نصب کند.

صدر اعظم نوری با تأکید بر اینکه نصب تابلو‌های راهنما نیاز به ساز و کار مناسب دارد، گفت: اگر در یک معبری چند کتابفروشی وجود داشته باشد، برای جلوگیری از اغتشاش بصری نیاز است که ساز و کار نصب تابلو‌های راهنما مشخص باشد.

پس از مخالفت رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، حامد مظاهریان نماینده شهرداری تهران در مخالفت با این طرح گفت: با مطرح شدن این دست از طرح‌ها به فوریت کم کم فوریت معنی خود را دارد از دست می‌دهد.

نماینده شهرداری تهران تصریح کرد: در سال ۹۴ مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری تهران تابلو‌های راهنما را راه‌اندازی کند و اگر مصوبه دیگری ارائه شود، کمکی نمی‌کند.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران، به نصب تابلو‌های راهنمای ناشران و کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در صحن شورای شهر به رای گذاشته شد که اعضا با ۱۱ رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار