مدیر نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی:

اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشور است

بندرچی گفت: اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشور و همچنین نخستین حلقه در چرخه فعالیت‌های معدنی محسوب می‌شود.

اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشوربه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع فلزی غیر آهنی با حضور صنعتگران و دست اندرکاران و  سازمان‌ها و انجمن‌های دولتی و خصوصی حوزه معدن و در سه بخش اصلی (اکتشاف، استخراج و فرآوری) در هتل المپیک تهران گشایش یافت.

 این رویداد در سه محور اصلی «اکتشاف، استخراج و فرآوری» برگزار شده است تا بصورت کامل همه بخش‌های مرتبط با صنعت معدن را بررسی و برنامه‌های توسعه‌ای و راهکار‌های حل مشکلات را ارائه کند.

محمود بندرچی مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی گفت: این رویداد با نگرش ویژه بر توسعه پایدار و به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و فنی‌ترین نمایشگاه‌های حوزه معدن برپا شده است.

او اضافه کرد: این رویداد با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی معدنکاران سرب و روی ایران و حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، خانه معدن ایران و اتحادیه صادرکنندگان فرآورد‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران برگزار شده است.

بندرچی از حضور استادان دانشگاه ها، کارشناسان و متخصصان و مقامات مسئول در این رویداد خبر داد و گفت: افزایش کمی و کیفی عملیات اکتشاف، استخراج و تولید فلزات غیر آهنی، ارتقاء صادرات فلزات غیر آهنی با ارزش افزوده بیشتر، خروج از رکود در تولید و صادرات فلزات غیر آهنی، تجهیزات و ماشین آلات، توانمندسازی منابع انسانی محور‌های برگزاری دومین کنفرانس بین المللی معادن و صنایع غیر آهنی است.


بیشتر بخوانید: کشف میدان گازی جدید با نام ارم/عایدی ۴۰ میلیارد دلاری برای کشور رقم خورد


او گفت: در بخش نمایشگاهی این رویداد؛ انواع صنایع و تجهیزات اکتشاف، استخراج و فرآوری، فرآوری فلزات غیر آهنی، ماشین آلات زمین شناسی و اکتشافات زیر زمینی، معادن روباز، آتشباری، مهندسین مشاور، پیمانکاران، تجهیزات آزمایشگاه ها، محیط زیست، تجهیزات ترابری زیرزمینی، تجهیزات تولید نیرو، تجهیزات خطوط انتقال، تجهیزات تهویه، ماشین آلات خردایش مواد معدنی و دیگر صنایع و تجهیزات مرتبط ارائه شده است.

مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی افزود: ایجاد فضای مناسب جهت سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف مواد معدنی، انتقال فن‌آوری‌های روز دنیا در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری معدنی، ارتقای مدیریت اقتصاد در حوزه اکتشاف و ایجاد فضای تعامل بین فعالین اقتصادی، دولت، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها از جمله اهداف برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی است.

او با بیان اینکه اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشور و همچنین نخستین حلقه در چرخه فعالیت‌های معدنی محسوب می‌شود، گفت: شناخت مراحل کشف مواد معدنی و زیرساخت‌های لازم نیاز به توسعه اطلاع رسانی و تامین لایه‌های اطلاعاتی و شفاف سازی برای دسترسی به اطلاعات مرتبط است.

مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی افزود: این رویداد می‌تواند زمینه ساز معرفی بهتر زیرساخت‌های موجود معدنی کشور برای ترغیب علاقمندان و سرمایه گذاران زمینه‌های مختلف معدن باشد.

دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع فلزی غیر آهنی تا یکم بهمن ماه در هتل المپیک تهران دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار