سیل در کمین اهالی روستای آبگاه در شهرستان نیکشهر

پیشروی بی سابقه سیل به مناطق مسکونی روستای آبگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر نگرانی مردم را برای رخ داد اتفاقات ناگوار دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،روستای آبگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر با جمعیتی نزدیک به دو هزار نفر ، در فاصله سی کیلومتری جاده ترانزیتی محور فرعی نیکشهر و در شمال غربی این شهرستان واقع شده است.

پیشروی بی سابقه سیل به مناطق مسکونی روستای آبگاه  نگرانی مردم را برای رخ داد اتفاقات ناگوار دو چندان کرده است.
سیل در کمین اهالی روستای آبگاه در شهرستان نیکشهر

محله کهن ردان که در قسمت شرقی روستای آبگاه  واقع شده با دویست نفر جمعیت و ۳۰ خانوار، در بارندگی‌های اخیر با طغیان رودخانه مزن کور در خطر جدی و رخ داد اتفاقی ناگوار قرار دارد.

سیل در کمین اهالی روستای آبگاه در شهرستان نیکشهر

پیشروی این رودخانه بزرگ به سمت منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی خسارات بزرگی را به باغات، دام‌ها و منازل مسکونی مردم این محله وارد کرده است.

عبدالرحمن رئیسی از معتمدین و فرهنگیان روستای آبگاه در این باره  به خبرنگار ما می‌گوید: منازل مسکونی ما در این منطقه در خطر تخریب قرار دارند، چندین سال است که کارشناسان به این محله آمده اند، ولی تا الان اقدامی صورت نگرفته است.

او  گفت: احداث سیل بند سنگی برای انحراف آب این رودخانه با توجه به حجم زیاد آن هنگام سیلابی شدن مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی است.

سیل در کمین اهالی روستای آبگاه در شهرستان نیکشهر

حاجی یوسف یکی از ریش سفیدان روستای آبگاه نیز گفت: ما چندین سال است که در این محله زندگی می‌کنیم و هر آنچه داشتیم را همین جا خرج کردیم، ولی متاسفانه با پیشروی تدریجی سیل تمامی دست رنج کشاورزی ما را دارد از بین می‌برد.

او گفت: مسئولین شهرستان باید فکر اساسی نسبت به این موضوع بکنند، زیرا همه چیز ما در این جا در خطر است.

حاتم کدخدا دهیار روستای آبگاه در تشریح این خبر اضافه کرد: چندین سال است که در سطح شهرستان، استان و کشور پیگیر احداث سیل بند در امتداد این محله هستیم، ولی متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار تا الان اقدامی صورت نگرفته است

او افزود: پیشروی رودخانه مزن کور فقط مختص این محله نیست، زیرا اگر جلوی این آب و انحراف آن به مسیر‌های دیگر گرفته نشود آب به سایر محله‌ها نیز خواهد رفت و باعث تخریب باغات و منازل دیگر اهالی این روستا خواهد شد.

سیل در کمین اهالی روستای آبگاه در شهرستان نیکشهر

دهیار روستای آبگاه در پایان گفت: اولویت اول ما و مردم احداث سیل بند و اختصاص زمین رایگان توسط بنیاد مسکن با توجه به وضعیت مالی مردم و انتقال اهالی این محله به مناطق امن است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
فقط چند متر دیگر مانده تا سیل کل محله رو با خودش ببرد. مسئولین ...
آخرین اخبار