آغاز مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو

مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو در شهرستانهای گرمسیری خبر داد.

علف های هرز به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ با توجه به هرا کشت بودن بعضی از مزارع گندم شهرستانهای گرمسیری توصیه می شود کشاورزان این شهرستانها در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به سمپاشی مزارع گندم و جو علیه علف های هرز اقدام کنند.


فرهاد شریفی با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی جاری تمهیدات لازم جهت تامین سموم علف کش مورد نیاز اندیشیده شده و هیچ مشکلی بایت تامین سموم علف کش در سطح استان وجود ندارد، لذا به کشاورزان توصیه می شود حتما قبل از مصرف علف کش با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت لازم را داشته باشند که بر اساس نوع علف هرز سموم مناسب را انتخاب کنند.


شریفی در ادامه گفت: کشاورزان در هنگام خرید سموم دقت نمایند که سموم را از سم‌فروشی‌های معتبر خریداری و از خرید سموم از طریق شبکه های مجازی خودداری نمایند و حتما فاکتور خرید از فروشنده دریافت کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال فروش سموم قاچاق و تقلبی توسط دلالان در بازار وجود دارد توصیه اکید داریم که کشاورزان از خریداری این سموم خودداری نمایند و در صورت مشاهده آن را به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

شریفی در پایان به اهمیت سمپاشی علیه علف‌های هرز اشاره داشت و گفت: در صورتی که با علف های هرز مزارع گندم و جو مبارزه به‌موقع و اصولی انجام نگیرد مزارع با ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش عملکرد مواجه می شوند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار