زلزله ۴ ریشتری جزیره خارگ را لرزاند/ زمین لرزه خسارت نداشت

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، در خلیج فارس و ۴۵ کیلومتری جزیره خارگ رخ داد.

زلزله ۴ ریشتری جزیره خارگ را لرزاند/ زمین لرزه خسارت نداشتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زلزله ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۶:۲۰ صبح امروز (دوشنبه ۳۰ دی) در خلیج فارس  رخ داد.

بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاده و کانون آن در ۴۵ کیلومتری جزیره خارگ، ۷۸ کیلومتری بندر گناوه و ۸۲ کیلومتری بندر ریگ بوده است.

مردم خارگ این زلزله را حس کردند اما جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر گفت: با توجه به فاصله کانون زلزله با این جزیره، خسارتی در پی نداشت.

محمود رضایی بخشدار خارگ نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر گفت: این زلزله خطری برای سکوها و تجهیزات نفتی موجود در این جزیره و اطراف آن پدید نیاورده است.

دو پس لرزه خارگ را تکان داد

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری ساعت ۱۰:۳۹ امروز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ در مقیاس امواج درونی زمین، خارگ را تکان داد.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن ۴۶ کیلومتری جزیره خارگ، ۷۷ کیلومتری بندر گناوه و ۸۱ کیلومتری بندر امام حسن، اتفاق افتاد.

پس لرزه دیگری نیز به بزرگی ۲.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۲:۱۸ در عمق ۱۹ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن ۲۶ کیلومتری جزیره خارگ، ۶۰ کیلومتری بندر گناوه و ۶۴ کیلومتری بندر ریگ بوده است.

جزیره خارگ که بزرگترین پایانه نفتی کشور را در خود جای داده است در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این پایانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.