نائب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران:

رمزارزها و بلاکچین ها نمی توانند جایگزین پول باشند

سلاح ورزی گفت: بلاکچین، کلان داده و پلتفرمیزه کردن تراکنش‌ها آینده نظام پولی هستند و قرار نیست جایگزین و رقیب پول شوند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلاح‌ ورزی نائب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران در همایش سیاست‌گذاری بانکی و پولی که صبح امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌دهی آینده سیاست‌گذاری پولی و مالی با هدف انطباق با تحول جهانی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره با اینکه امروز اولین نشست شکل‌دهی آینده سیاست‌گذاری پولی و بانکی برگزار شده است، تصریح کرد: این نشست می‌تواند آینده اقتصاد را با همین شکل جلو ببرد.


بیشتر بخوانید: نقش کمرنگ بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹ 


بلاکچین رقیب و جایگزین پول نیست

سلاح ورزی با اشاره به اینکه بلاکچین و رمزارز‌ها جایگزین و رقیب پول نیستند، گفت: بلاکچین، کلان داده و پلتفرمیزه کردن تراکنش‌ها آینده نظام پولی هستند و قرار نیست جایگزین و رقیب پول شوند چرا که این موضوع باعث بی‌اعتمادی می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه بلاکچین رقیب و جایگزین پول نیست، گفت: تحلیل کلان داده‌ها و هوش مصنوعی می‌تواند باعث پایداری سیاست‌گذاری نهاد ناظر باشد و همچنین می‌تواند ابزار جدیدی برای بانک مرکزی و بخش خصوصی باشد.

نایب رئیس اتاق در ادامه افزود: پلتفرمیزه کردن تراکنش‌ها می‌تواند مانع پولشویی و فساد مالی شود.

او افزود: امروز تمام بار تأمین مالی را به گردن نظام بانکی انداخته‌ایم که از این راه هم ریسکی را به گردن بنگاه‌ها انداخته‌ و هم ریسک بانک‌ها را بالا برده است.

سلاح ورزی اظهار کرد: اتاق قدمی را برداشته است و سعی می‌کند کمک کند تا در شکل‌دهی نظام آینده پولی و مالی نقش مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه تحلیل کلان داده‌ها به عنوان هوش مصنوعی می‌تواند یک ابزار سنجش پایداری بازار پول و اعتبار برای سیاستگذار باشد و یک ابزار سنجش ریسک و اعتبار برای بخش واسطه گری در حوزه فعالان اقتصادی باشد تا در نهایت زمینه خوبی برای ایجاد ابزار‌ها و راهکار‌های جدید در نظام پولی فراهم آورد.

سلاح ورزی گفت: پلتفرمیزه کردن اطلاعات مالی از منظر این که می‌تواند تحت مقررات مشخص نظام یکپارچه‌ای از داده‌های مالی را ایجاد کند نقش موثری در مبارزه با پولشویی دارد. نایب رییس اتاق ایران اظهار داشت: پلتفرمیزه کردن اطلاعات مالی، بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهند توانست شرایطی را برای استفاده از ابزار‌های بدهی در بازار سرمایه را فراهم آورند و اتاق بازرگانی نیز در این حوزه، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار