روانسر باید از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود/شهر ۴۷ هزار نفری بدون بیمارستان

فرماندار روانسر گفت: روانسر، شهرستانی اقتصادی است و با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای اجرای طرح‌های مهم در زمینه گردشگری و کشاورزی که تنها نیاز به هزینه دارد.

روانسر باید از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری شود/شهر ۴۷ هزار نفری بدون بیمارستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعدی مصطفی‌زاده فرماندار روانسر گفت:  شهرستان روانسر را دروازه ورودی اورامانات توصیف کرد که در ۶۶ کیلومتری کرمانشاه و در شمال استان قرار دارد.

فرماندار روانسر با اشاره به وجود سراب خروشان، آن را شهری گردشگری دانست و گفت: سراب در دل شهر قرار دارد و آب آن پس از پیمودن مسیر‌های طولانی و سیراب کردن دشت‌های زیبا، نهایتا به خلیج فارس می‌ریزد.

او با اشاره به ظرفیت گردشگری و کشاورزی این شهرستان، ادامه داد: اگر روی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان کار و هزینه شود می‌توان آن را به قطب اقتصادی تبدیل کرد.

مصطفی‌زاده از طراحی نسخه توسعه شهرستان با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های آن خبر داد و گفت: مردم بهترین ظرفیت برای توسعه هستند، در این راستا برای توسعه مردمی سعی شده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و اداره‌ها استفاده کنیم و برای توسعه، مردم و مسؤولان را در کنار هم حساس کرده‌ایم.

 

او به رویداد گردشگری روستایی ۲۰۲۰ اشاره کرد و توسعه صنعت گردشگری را تنها راه‌گشای معضل بیکاری در سطح استان و شهرستان دانست و افزود: آمادگی لازم در سطح روستا‌ها و شهر روانسر برای استقبال از این رویداد مهم فراهم است و از تمام ظرفیت‌های موجود برای استقبال از این رویداد استفاده می‌کنیم.

مصطفی‌زاده از اجرای رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ در هفت روستای این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد در روستا‌های قوری قلعه، شبانکاره، کانی کچکینه، کانی شریف، کیلانبر سفلی، خیبر و باباحیران اجرایی می‌شود.

فرماندار روانسر، این شهرستان را مهد شگفت‌انگیز و نقطه آمال طبیعت‌گران سراسر کشور دانست و اضافه کرد: توسعه شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری آن نهفته است، لذا برنامه‌ها را براساس این ۲ آیتم طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او بیان  کرد: بنا داریم مسافر را در سطح شهرستان ماندگار کنیم، یکی از پارامتر‌های ماندگاری مسافر توجه به بحث زیرساخت‌ها است که یکی از این زیرساخت‌های مهم بحث راه‌ها است.

مصطفی‌زاده با بیان اینکه بحث راه‌ها در شهرستان نیازمند توجه جدی و نگاه ویژه‌ای است، گفت: روانسر با توجه به موقعیت جغرافیای و دروازه اورامانات بودن و همچنین رویداد ۲۰۲۰ نیاز توجه بیشتری به بحث زیرساخت‌ها دارد.

او ادامه داد: مشکلات راه‌های شهرستان را به استانداری احصا کرده‌ایم و اعتباراتی در این خصوص اختصاص داده شده و همچنین در کمیته برنامه‌ریزی نیز بیشترین اعتبار را به بحث راه‌ها داده‌ایم.

مصطفی‌زاده با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های ویژه روانسر در بخش گردشگری، بیان کرد: از مسیر گردشگری باید تبدیل به مقصد گردشگری شویم و متناسب با رویداد‌های سطح شهرستان و استان داریم پیش می‌رویم.

فرماندار روانسر به وجود طولانی‌ترین غار آبی قاره آسیا، «قوری‌قلعه» در این شهرستان اشاره و از آن به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری یاد کرد و گفت: روستای قوری قلعه با ظرفیت این غار همواره آمادگی استقبال از میهمانان و گردشگران را دارد.

او در خصوص بحث گازکشی در سطح شهرستان روانسر، افزود: مشکل خاصی در بحث گازرسانی نداریم و تا سال ۱۴۰۰ پرونده گازرسانی به کل شهرستان بسته خواهد شد.

مصطفی‌زاده به اتمام بازسازی شهرستان دربحث زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز مشکلی نداریم تسهیلات کاملا پرداخت شده و بازسازی در روستا‌ها نیز مهرماه امسال به پایان رسیده است.

او با اشاره به یک فقدان مهم در بخش درمان این شهرستان، گفت: فاقد بیمارستان هستیم و ایجاد بیمارستان در روانسر یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان ۴۷ هزار نفری است.

مصطفی‌زاده گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمالا تا ۲ سال آینده شهرستان صاحب بیمارستان می‌شود، احداث بیمارستان در سه فاز در دست انجام است فاز نخست آن طبق برنامه زمان‌بندی تا اسفندماه به اتمام می‌رسد.

او اظهار داشت: روانسر، شهرستانی اقتصادی است ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی دارد، تنها نیاز به هزینه دارد که نمی‌توان گفت هزینه بلکه یک‌گونه سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار