سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد؛

تشریح ویژه برنامه‌های ایام شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) و دهه فجر

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه‌های این سازمان برای شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) را تشریح کرد.

تشریح ویژه برنامه‌های ایام شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) و دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام شهادت و ولادت حضرت زهرا (س) و ایام دهه فجر با حضور علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اهالی رسانه برگزار شد.

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای شهادت حضرت فاطمه (س)

فاطمیان‌پور در خصوص ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در روز‌های ۸ و ۹ بهمن مراسم‌های سوگواری در میدان امام حسین (ع) در قالب برنامه «سوگواره یاس» برگزار می‌شود؛ همزمان مراسم سمنو پزان هم خواهیم داشت.

وی افزود: «کوچه‌های بنی هاشم» نمایشگاه و نمایشی آیینی است که از ۲۰ دی در بلوار کشاورز آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. کلیپ مرهم هم جزو تولیدات این ایام است که در فضای مجازی منتشر می شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی که در تاریخ ۱۱ بهمن ماه و در منطقه ۱۸ برگزار می شود، بیان کرد: قرار است شاعران آیینی در این مراسم شعر بخوانند و نتیجه اشعار این جلسه در یک کتاب چاپ شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه منطقه ۱۴ تهران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تعزیه دارد، قرار است در روز‌های ۷، ۸ و ۹ بهمن ماه، گروه‌های تعزیه این منطقه ویژه برنامه «مرثیه‌ای برای اموی‌ها» را اجرا کند. نمایش «خزان ارغوان» هم از امروز در سالن ابن سینا واقع در منطقه دو اجرا می شود.

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ولادت حضرت فاطمه (س)

فاطمیان پور در ادامه ویژه برنامه‌های ولادت حضرت فاطمه (س) را هم تشریح کرد و گفت: به مادران شهرم؛ عنوان اولین برنامه برای روز مادر است. قرار است پایگاه و غرفه‌هایی برای تهیه کارت پستال در برخی از مناطق شهر تهران برگزار شود. در این غرفه‌ها اسامی مادرانی که در آسایشگاه به سر می‌برند و یا مادر شهید هستند، قابل دسترس است. مردم برای آن‌ها کارت پستال درست و در روز مادر تقدیمشان می‌کنند.

وی افزود: جشنواره «من و مامان» که به میزبانی مناطق ۵ ،۳، ۱۳، ۱۱ و ۱۵ برگزار خواهد شد، ویژه برنامه مخصوص فرزندان و مادران در هر رده سنی است. البته بیشتر جامعه هدف ما نوجوانان هستند. همچنین «مهرآیین» هم از برنامه‌های روز مادر است که در آن گروه‌های مردمی و یا دوستان خود ما در سازمان به منازل مادران شهدا سر می زنند و در صورتی که منزل آن‌ها کمبودی داشنه باشد یا خودشان نیازی داشته باشند، توسط گروه‌های داوطلب رفع می‌گردد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: «مادر‌تر از مادر» هم برنامه تقدیر و قدردانی از کسانی است که در بهزیستی‌ها و ... برای کودکان مادری می‌کنند. این مراسم تجلیل در فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «آیینه داران» توسط فرهنگسرای انقلاب برگزار می شود، اظهار کرد: بر اساس آمار ۵۲۵ بانوی شهید در بهشت زهرا (س) دفن هستند. ما سعی می کنیم تصویر برجسته‌های این گروه را در بیلبورد‌های شهری نصب کنیم. همچنین جشن میلاد بانوی دو عالم در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای دهه فجر

در ادامه فاطمیان پور ویژه برنامه‌های ایام الله فجر را هم توضیح داد و گفت: هرسال فرهنگسرای ایران ما انقلاب ما در ۶ نقطه از مسیر راهپیمایی برگزار می‌شود و امسال هم برقرار است. برنامه دوم خط امام و ولایت است که در آن مسیر‌های گردشگری انقلاب را نشان می دهیم. این خط تور یک روزه است که از منزل امام در جماران آغاز می شود و در ادامه به منازل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله بهشتی، شهید چمران سر می‌زند. در باغ موزه قصر و حرم امام خمینی هم ویژه برنامه‌های خاص خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یک راوی هم در این مسیر‌ها وقایع را روایت می‌کند، افزود: کتاب، هدایای ویژه انقلاب و مقاومت هم به بازدید کنندگان داده می شود. مدرسه انقلاب هم عنوان نمایشگاه‌هایی است که در مدارس برگزار می شود، فصل رویش که همزمان با چهلمین سال انقلاب آغاز شد، امسال هم به دنبال رویش‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، بانوان، جوانان و علم و تولید است. برنامه انقلاب پ ۴۱ در ۳۰۰ مدرسه تهران برگزار می‌شود و جشن‌های دهه فجر را با مباحث معرفتی عجین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ کانون فعال در سازمان شهرداری وجود دارد، ادامه داد: پنجمین نمایشگاه دستاورد‌های کانون‌ها را در ۵ نقطه برگزار می‌کنیم. ویژه برنامه «گاهی به بالاسرت نگاه کن» برای این برگزار می‌شود که بسیاری از مردم فقط نام خیابان‌ها را می‌شناسند و اطلاعاتی درباره شخصیت آن‌ها ندارند، در این برنامه این شخصیت‌ها به مردم معرفی می‌شوند. در روز ۱۲ بهمن هم ویژه برنامه‌ای در محل جلوس امام خمینی و فرهنگسرای رضوان برگزار می شود.

در ادامه علیرضا زندوکیلی درخصوص برنامه‌های هنری سازمان فرهنگی هنری در این ایام گفت: پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بلافاصله فراخوان جایزه هنری سردار دل‌ها را منتشر کردیم و از هر سرفصل هنری بخش‌های مهم و کوتاه در نظر گرفتیم. هنرمندان باید آثار خود را تا ۱۲ بهمن به فرهنگسرای سردار سلیمانی تحویل دهند و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی افزود: سردیس این سردار هم توسط استاد نجیبی در حال آماده سازی است و همزمان با چهلم ایشان در فرهنگسرای مزین به نامشان نصب خواهد شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: ما قرار است ۲ افتتاحیه بزرگ داشته باشیم، قرار است چندین سالن خرد و کلان را در پردیس ملت افتتاح کنیم، افتتاح بعدی هم در باغ کتاب است که یک سالن بزرگ، بلک باکس و استودیوی ضبط صدا و کافه گالری خوب آنجا افتتاح می‌شود.

وی افزود: در دهه فجر هم ۶ برنامه هنری بزرگ داریم، ترانه‌های پیروزی سرود‌های ترکیبی است که همراه با دابسمش است، در مسیر راهپیمایی و حرم امام و گالری‌های منتخب، نمایشگاه‌هایی دایر خواهد شد. روایت انقلاب هم طراحی پرده نقالی و آموزش نقالی است که منطقه ۱۴ متولی این برنامه است.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با اشاره به شب شعر سرباز در فرهنگسرای انقلاب، بیان کرد: در این مراسم از خانواده‌های همرزمان شهید سلیمانی تقدیر می شود. حدود ۱۱۰ کتابخانه در اختیار سازمان است و ما در ایام دهه فجر کتاب‌های انقلابی را به نمایش خواهیم گذاشت. صبح روشن هم عنوان برنامه‌ای است که قرآنی‌ها و نخبگان در همایش تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب در حرم امام (ره) حضور پیدا می‌کنند. همچنین مسابقه‌هایی هم با مشارکت بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار