در نشست خبری مطرح شد؛

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» با «ستایش»

نشست خبری «وارش» با حضور بازیگران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد کاوری کارگردان سریال «وارش» در نشست خبری سریال خود که صبح امروز با حضور عوامل برگزار شد، گفت: «وارش» قصه‌ای است که اقوام مختلف را دور هم جمع کرده است و در این درام، کاراکتر و شخصیت‌های مختلف حضور دارند. قصد سازندگان این اثر جمع کردن اقوام مختلف کنار هم بود و باعث تشکیل یک خانواده و یک جامعه کوچک شد.

وی افزود: یک سری پیام‌های فرعی در قصه وجود دارد و هر کسی به فراخور قصه برداشت‌هایی داشته که تمام آن‌ها برای وحدت کلی است.

کاوری: وحدت، حرف اصلی ما در «وارش» بود

کاوری با اشاره به جزئیات داستان بیان کرد: یارمحمد از سیستان مهاجرت می‌کند و با زن شمالی ازدواج می‌کند از این رو گیلانی‌ها از او حمایت می‌کنند. قصد داریم بگوییم قومیت هیچ تاثیری در زندگی آدم‌ها ندارد و وحدت کلی حرف اصلی ما در این سریال بود. در قسمت اول و دوم سعی داشتیم بدون اضافه کاری وارد فضای قصه شویم از این رو با کمک تهیه کننده بیست دقیقه از قصه را حذف کردیم تا بتوانیم راحت‌تر حرف خود را به مخاطب بزنیم.

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» و «ستایش»

کاوری پیرامون داستان سریال که برداشتی از رمان مهاجران بوده است، گفت: هنر اقتباسی این است که ما قصه‌ای را ایرانیزه کنیم و در این اثر سعی کردیم این کار را انجام بدهیم. علاوه بر این، سبب می‌شود که افراد این رمان را بخوانند و حتی از آن اقتباس‌های دیگری انجام شود تا به ادبیات ما کمک کند.

وی درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: در این کار انتخاب دوم ما بهتر از انتخاب اول ما بود و برخی از بازیگران بیشتر از انتظار من کار کردند. از طرفی قرار گرفتن بازیگران تهرانی و شمالی در کنار هم فضای رقابتی را ایجاد کرده بود که به کلیت اثر کمک کرد.

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» و «ستایش»

این کارگردان درباره بعد گردشگری این سریال توضیح داد: برای پیدا کردن هرکدام از لوکیشن‌ها زمان زیادی صرف کردیم تا یک جغرافیا را برای مخاطبان بسازیم. خیلی افراد تماس گرفته و پرسیدند که این جنگل کجاست. به شدت علاقه‌مند هستم که از نقاط مختلف ایران تصویربرداری کنم و به مردم نشان بدهم که به گردشگری در کشور نیز کمک کنند.

راستاد:بازخوردهای بسیار خوبی از سریال گرفتیم

رامین راستاد بازیگر سریال «وارش» گفت: این سریال تاثیر خود را بین مخاطبان گذاشت و بازخورد‌های بسیار خوبی در این مدت گرفته ایم و مشخص است قصه تاثیر خود را گذاشته است. می‌توانم بگویم این سریال جزو کار‌های فاخر تلویزیون است. بعد از مدت‌ها با حضور در این کار حالم خوب است و مدت‌ها بود در تلویزیون چنین کاری را تجربه نکرده بودم؛ حتی از نظر مالی و معنوی راضی بودیم. این کار در ۱۰ سال اخیر اولین سریالی بود که همه دستمزد‌ها را به موقع پرداخت کرد و نظم خاصی داشت.

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» و «ستایش»

سماواتی:نقش من کوتاه اما تاثیرگذار بود

ساناز سماواتی گفت: نقش من کوتاه بود، اما تاثیرگذار و مردم نیز این نقش را دوست داشتند. من سال‌ها در تلویزیون کار کردم و تلویزیون را خانه خودم می‌دانم. امیدوارم همانطور که ما تلویزیون را دوست داریم؛ آن‌ها هم از ما حمایت کنند.

بابایی: «وارش» مادر ایرانی است که اثر انگشت خودش را دارد

نسرین بابایی بازیگر نقش میانسالی «وارش» گفت: من به تنهایی این نقش را به ثمر نرساندم و جا دارد از خانم طهوری نام ببرم که جوانی «وارش» را بازی کرد. امروز چند خانم در زمان پخش به من گفتند شما قصه زندگی ما را بازی کردی. آنقدر این سریال خوب بود که انتظار ما را بالا برده است. وارش مادر ایرانی است که اثر انگشت خودش را دارد.

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» و «ستایش»

شهیدی:«شکوفه» مظهر یک زن مقاوم و محکم نسبت به عقاید خود بود

نیلوفر شهیدی بازیگر نقش «شکوفه» گفت: شکوفه مظهر یک زن مقاوم و محکم نسبت به عقاید خود بود. مادر این خانواده با وجود تمام دغدغه‌های خودش دختری همانند خود تربیت کرد. با این تفاوت که دخترش قدری قدرتمندتر بود.

بازیگران «وارش» درباره روند ساخت سریال چه گفتند؟/ شباهت‌های نقش «وارش» و «ستایش»

علیرضا جلالی تبار بازیگر درباره شباهت شخصیت «وارش» به «ستایش» گفت: ما در هنر‌های نمایشی ۳۶ وضعیت بیشتر نداریم؛ مسلما شباهت در همه اثر‌ها وجود دارد و تکرار این ۳۶ وضعیت به معنای کپی برداری نیست. «وارش» سه نقطه مثبت دارد اینکه به سنت اقتباس برگشتیم؛ سنت خوبی که قرار بود در سطح تله فیلم به آن پرداخته و کمک به هنرمندان شود و با پیشنهادات زیادی روبه رو باشد. ما در این سریال ادبیات و موقعیت‌های شناخته نشده و جشن‌های عمومی و... را در عرصه عمومی نشان می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سریال خوبی بود، ولی اشتباهات زیادی دربیان محاسبات سنی وتولد وگذشت زمان داشت، که نشان دهنده ی بی دقتی نویسنده وکارگردان وناظرسریال است!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سرهم بندی بود مراسم خوشفکر بعداز قطعنامه که مرداد ماه باید می بود با لباس زمستانی و درختان بی بر و برگ سط زمستان بود
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۱۹:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
هفت هشت قسمت ابتدایی خوب بود ولی رفته رفته همه چیز به هم ریخت و داستان سریال بی نظم شد دیگه وارسی در کار نبود یوسف ، جاوید ، تراب ، پسر تراب ، همه بودن الا وارش معلوم نبود داستان کی پخش میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
خیلی سریال خوبی بود
امیدوارم به رسانه ملی ومردم وفادار باشند
آخرین اخبار