راه اندازی صندوق نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ طرح حمایتی جدید صندوق حمایت از پژوهشگران از دوره های پسا دکتری اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از راه اندازی صندوق نوآوری در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کردند. هدف از امضا این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، مطابق ضوابط و مقررات و سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

در این تفاهم نامه تاکید شده است که حمایت از محقق پسا دکتری ویژه در قالب حق الزحمه و گرنت پژوهشی خواهد بود که میزان حق الزحمه برابر با حقوق استادیار پایه یک در دانشگاه تهران در همان سال و میزان گرنت پژوهشی حداکثر تا سقف ۵۰ درصد حق الزحمه خواهد بود؛ بنابراین اعتبار مالی حق الزحمه بصورت مشترک توسط طرفین (صندوق و دانشگاه) به نسبت ۷۰ درصد سهم صندوق و ۳۰ درصد سهم دانشگاه تأمین و هزینه خواهد شد.

مدت و اعتبار این تفاهم نامه پنج سال است و در صورت نیاز و توافق کتبی طرفین تمدید آن امکان پذیر خواهد بود.
براساس این تفاهم نامه، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پرونده افراد را طبق شاخص‌های هیات جذب بررسی و مراتب شایستگی را همراه پرونده با امضای معاون پژوهش و فناوری به صندوق معرفی می‌کند.

پس از دریافت اسامی توسط صندوق، متقاضیان مورد غربالگری اولیه قرار خواهند گرفت و افرادی که در این مرحله انتخاب می‌شوند برای ثبت نام در سامانه صندوق معرفی خواهند شد. پس از ارسال طرح توسط برگزیدگان داوری و ارزیابی از طرح‌های پژوهشی مطابق ضوابط مقرر در صندوق انجام شده و برگزیدگان نهایی اعلام خواهند شد.

بنا داریم صندوق نوآوری را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم 

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جریان این مراسم گفت: بنا داریم صندوق نوآوری را در دانشگاه راه اندازی کنیم که بخشی از هزینه‌های این صندوق از دیگر صندوق های موجود در کشور و مابقی نیز از سوی بخش غیردولتی تامین خواهد شد. این صندوق مکمل فعالیت دیگر صندوق‌های فناوری و پژوهشی در کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: صندوق نوآوری دانشگاه به دنبال تحقق زنجیره تحقیق به تولید است. این صندوق نقش کلیدی در توسعه تحقیقات و فناوری کشور دارد چرا که نمی‌توان موضوع فناوری را با بودجه‌های دولتی پیش ببریم.
او افزود: به طور قطع صندوق‌ها می‌توانند در اجرای فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه موثر باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: درحال حاضر این دانشگاه با دو صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباط زیادی دارد اما این ارتباط باید گسترش یابد.


بیشتر بخوانید: امضا تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و علوم پزشکی ایران


رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز در این مراسم در ادامه اظهارات معتمدی بیان کرد: بسته جدید حمایتی این صندوق از دوره‌های پسا دکتری در 10 تا 12 دانشگاه کشور به صورت آزمايشی اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح توسعه می‌یابد.

ایمان افتخاری در نشست با اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صندوق پژوهشگران و فناوران به عنوان خدمتگذار پژوهشی در کشور برنامه دارد ارتباط گسترده تری با دانشگاه‌ها داشته باشد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: این صندوق تفاهم نامه هایی درخصوص حمایت از دوره های پسا دکتری با دانشگاه های مختلف دارد که برنامه داریم در این زمینه بسته فاخرتری به دانشگاه ها ارائه کنیم.

افتخاری یادآور شد: در قراردادهای قبلی این صندوق مدت حمایت از دوره‌های پسا دکتری کوتاه بود که در بسته جدید این مدت افزايش يافته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار