از دستگیری ۵ سارق حرفه‌ای در یزد تا ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۱۷۰ کیلو گرم تریاک در مهریز

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: با توجه سرقت‌های متعدد قطعات خودرو در سطح شهرستان یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

او افزود: ماموران پلیس با بررسی پرونده‌ها و کسب اظهارات مال باختگان، ۵ سارق حرفه‌ای را شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ حناساب متهمان در اداره پلیس به ۷۳ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو در یزد و فروش آن‌ها به ۵ مالخر اعتراف کردند.

او با بیان اینکه مالخران این پرونده نیز دستگیر شدند، افزود: متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد  از شهروندان خواست اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند: سیستم دزد گیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز کنند.

کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مهریز

سرهنگ محمود میر حسینی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در محور کرمان_یزد یک دستگاه کامیون اسکانیا حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی مأموران از این خودرو ۲۲ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع پارچه قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ میر حسینی با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق را نظر کارشناسان مربوطه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون فعالیت قاچاقچیان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

کشف ۴۳ راس دام قاچاق در تفت

سرهنگ وحید احمدی فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: ماموران پلیس آگاهی تفت در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو ۴۳ راس دام قاچاق کشف کردند.

او افزود: کار اگاهان شهرستان تفت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری درمحور دهشیر_یزد به دو دستگاه خودرو حامل دام بودند مشکوک شدند.

سرهنگ  احمدی ادامه داد: ماموران پس ازمتوقف کردن خودرو‌ها و بررسی مدارک تعداد ۴۳ راس دام قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف و ضبط کردند.

او  با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی دام‌های قاچاق یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: با هماهنگی مقام قضائی احشام کشف شده به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل و راننده خودرو‌ها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سارقان حرفه‌ای در دام پلیس بافق

سرهنگ حسن یزدانی جانشین انتظامی بافق گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با اطلاع از سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه میکسر بتن ریزی و یک دستگاه ویبره از داخل کانکس، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بافق با اقدامات فنی و پلیسی و کار اطلاعاتی، ۲ نفر سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی، طی عملیاتی موفق دستگیر کردند.

جانشین انتظامی بافق با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند، تصریح کرد: اموال مسروقه نیز کشف و طی مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۱۷۰ کیلو گرم تریاک در مهریز

سرهنگ حسین منصوری فرمانده انتظامی شهرستان مهریز گفت: پلیس مواد مخدر شهرستان مهریز با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابه جایی مواد مخدر از سوی قاچاقچیان به وسیله یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ مطلع شدند برهمین اساس پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار آنان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با تشکیل اکیپی به مسیر حرکت قاچاقچیان اعزام و پس از تعقیب و مراقبت به یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ در محور انار به سمت یزد مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ منصوری تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۷۰ کیلو گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این خصوص، خاطر نشان کرد: متهم پس از بازجویی تکمیلی با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.