سلطانی‌فر: اگر روال AFC تغییر نکند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: هر ۴ باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان تصمیم گرفتند اگر روال AFC تغییر نکند از این مسابقات کناره‌گیری کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک درباره تصمیم AFC در خصوص گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خوشبختانه تمام رسانه‌ها با وجود گرایش‌های متفاوت همدل و هم نظر با رویکردی مناسب کمک کردند تا به یک اجماع بزرگ و ملی در مقابله با تهدیدات ورزش کشور برسیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که AFC یک هفته قبل از من به عنوان مسئول ورزش کشور تضمین کتبی تامین امنیت را گرفت و ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تضمین را برای برگزاری مسابقات در امنیت کامل ارائه کردیم. نامه سازمان هواپیمایی کشوری را نیز مبنی بر اینکه تمام پرواز‌ها از یک روال عادی و منطقی برقرار است ارسال کردیم، اما متاسفانه به بهانه واهی نبود امنیت در کشور عنوان کردند تیم‌های خارجی به دلیل اینکه امنیت نیست تمایلی به حضور در ایران ندارند.

او افزود: موضع‌گیری قدرتمندی از طرف وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت، به طوری که هر ۴ باشگاه تصمیم گرفتند اگر روال AFC تغییر نکند و مانع میزبانی ما شوند از این مسابقات کناره‌گیری کنند. شنبه شب هم مذاکره تلفنی مفصلی با شیخ سلمان داشتم و خواستم به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: روز گذشته با حضور در فراکسیون ورزش گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه دادیم که آن‌ها نیز از این موضع‌گیری ما حمایت کردند. امروز نیز بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم حمایت کردند. اجماع خوبی در رسانه‌ها و جامعه ایجاد شده است. ما این مسیر و رویکرد را با توجه به خواست مردم، ورزشکاران و هواداران ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم تغییری در رویکرد AFC ایجاد کنیم.

او ادامه داد: از طرف کشور آمریکا تحت شدیدترین و ناعادلانه‌ترین و غیرقانونی‌ترین تحریم‌ها قرار گرفتیم که ابتدا در خصوص مسال نفتی، پولی و بانکی بود و اخیرا متوجه عرصه‌های ورزش، فرهنگ و هنر و گردشگری هم شده است و فشار بیشتری را به مردم عزیز ایران وارد می‌کند. البته هرقدر این فشار‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده باشد مردم مقاوت جدی‌تر در مقابل آن می‌کنند.

سلطانی‌فر گفت: ایران کشوری امن، باثبات و پایدار است که از امنیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است. پرواز‌های خارجی ما به اذعان کارشناسان بدون هیچ مشکلی در جریان است. در یک ماه آینده میزبان ۷ رویداد بین‌المللی هستیم که تنها برای حضور در یکی از آن‌ها حدود ۳۰ کشور خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی در این خصوص گفت: از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور نیز استفاده کردیم و جلسات خوبی با مسئولان وزارت امور خارجه داشتیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره ارزیابی اش از عملکرد کمیته ملی المپیک در ۲ سال اخیر عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این ۲ سال در کمیته ملی المپیک افتاده است. به خصوص در بخش شفافیت مالی و بودجه که قدم‌های خوبی برداشته شده است. رئیس کمیته ملی المپیک تعامل خوبی با بخش‌های زیرمجموعه دارد و تمام کمیته‌ها با حضور افراد دست‌اندرکار فعال شده‌اند. نتایج این اقدامات را نیز در رویداد‌های ورزشی مختلف مشاهده می‌کنیم.

سلطانی‌فر افزود: ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک از حدود ۲ سال قبل نشست‌های مستمری را با مدیران زیرمجموعه داشته است. عملکرد و فعالیت‌های فدراسیون‌های مختلف را مورد رصد قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف و ایجاد انگیزه کنیم.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی وزارتخانه از نتایج کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ چه خواهد بود و در مقایسه با المپیک ریو چه نتایجی کسب خواهد شد، گفت: اطمینان دارم ورزشکاران ما با تمام توان تلاش فوق‌العاده‌ای را در المپیک خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار