طریقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختتامیه جشنواره شعر فجر در زاهدان برگزار می‌شود

دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر گفت:اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر به احترام مردم سیستان و بلوچستان، در زاهدان برگزار می‌شود.

400 شاعر در بخش ویژه جشنواره شعر فجر شرکت کردند انصرافی های جشنواره دقیقا از چه چیزی انصراف دادند

غلامرضا طریقی، دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این جشنواره ادبی گفت: با وجود اینکه مهلت کمی برای شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر وجود داشت، ۴۰۰ شاعر زیر ۲۵ سال برای شرکت در این بخش اثر خود را ارسال کردند و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ اثر در این بخش برای جشنواره ارسال شد.

وی افزود: ۲۰ شاعر زیر ۲۵ سال در بخش ویژه جشنواره شعر فجر به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند. در بخش ویژه «برخوان فارسی» ۴ نامزد دریافت جایزه بخش ویژه جشنواره شعر فجر وجود دارد. طبیعتا، چون ارسال اثر در این بخش وجود داشت و کسانی که در این بخش شرکت کردند خودشان برای شرکت در جشنواره فرم پر کردند و اثر فرستادند، هیچ یک از شرکت کنندگان در بخش ویژه جشنواره شعر فجر از شرکت در این جشنواره انصراف ندادند.

طریقی در خصوص انصراف از جشنواره شعر فجر، اظهار داشت: کسانی که از حضور در جشنواره شعر فجر انصراف می‌دهند انصرافشان بی‌معناست، چون باید یا داور جشنواره باشند یا جزو نامزد‌ها و برندگان این جشنواره ادبی باشند. باید مشخص شود این افراد دقیقا از چه چیزی انصراف داده اند چرا که نامزد‌های جشنواره بین المللی شعر فجر مشخص نشده اند.

دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر درباره کسانی که در صفحه خود در فضای مجازی اعلام کرده‌اند جزو نامزد‌های جشنواره شعر فجر هستند و به دلیل این اتفاقات انصراف می‌دهند، بیان کرد: تا آنجایی که من دیدم کتاب‌های این افراد در لیست ۵۰ کتاب نهایی بود و قرار است یک دهم این افراد نامزد نهایی جشنواره شعر فجر شوند که هنوز نامزد‌های نهایی جشنواره شعر فجر مشخص نشده‌اند.

طریقی در پایان در خصوص مکان برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: به احترام مردم سیستان و بلوچستان که دچار سیل شده‌اند اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.